دوشنبه اتحاد، همگام با یکشنبه اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ٢٣ بهمن ماه هزاران بازنشسته تامین اجتماعی و مخابرات در شهرهای ارومیه، اهواز، اصفهان، اردبیل، اراک، تهران، رشت، سنندج، سقز، قروه، مریوان، تبریز، کرمانشاه، همدان و شوش تجمع کردند. ١٠٠ بازنشسته تامین اجتماعی شوش در راهپیمایی و تجمع خود در مقابل اداره تامین اجتماعی با شعارهای:«ما به جز حق نمی خوایم/ صدقه دولت نمی خوایم-عیدی ٢ ميليون و ٥٠٠ هزار توماني نمی خوایم نمی خوایم-ننگ ما ننگ ما/ مخبر الدنگ ما و صدا و سیمای ما» اعتراض خود را نسبت به عملکرد دولت در قبال بازنشستگان به ویژه در لایحه ضدکارگری هفتم بیان داشتند.

از سوی دیگر هزاران بازنشسته مخابرات در شهرهای یاد شده با شعارهای:«عدالتی ندیدیم/ ما دیگه رای نمی دیم-از بس دروغ شنیدیم /ما دیگه رای نمی دیم» و دست نوشته هایی چون:« ما بازنشستگان مخابرات زیر آوار خصوصی سازی و همسان سازی جا مانده ایم، ما را نجات دهید» به خیابان آمدند. این تجمعات در حالی برگزار شد که در تهران و کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی و مخابرات با هم تجمع اعتراضی داشتند. بازنشستگان کشوری نیز برای روز سه شنبه فردا ساعت ١٠ صبح اعلام تجمع هفتگی نمودند.

سمت و سوی اعتراضات در خصوص عملکرد ویرانگرانه در قبال زحمتکشان، زیر پا گذاشتن قوانین از جمله ماده ٤١ قانون کار در خصوص افزایش مستمری و حقوق ها، خصوصی سازی و تبعات ضد کارگری آن، لایحه ضد کارگری هفتم و تبعات نابود کننده بازنشستگان و شاغلین، بود. گرانی های روزافزون و عیدی توهین آمیز ٢ ميليون و ٥٠٠ هزار توماني به بازنشستگان، خشم آنان را موجب شده است.