کارگران فولاد دوباره به میدان آمدند!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در پی تصمیم بخشی از کارگران فولاد که از هفته پیش آغاز شده بود و روز شنبه به نتیجه نهایی رسید مقرر شد در مخالفت با تصمیمات گرفته شده در جلسه مدیران و نمایندگان کارگران که منجر به بازگشت به کار کارگران شده بود امروز ٢٣ بهمن بخشی از کارگران با متوقف کردن قسمتی از خطوط تولیدی در مقابل ساختمان معاونت امور اجتماعی دست به اعتراض زدند. البته کارگران مهلت چند روزه ای را به مدیریت برای رفع ایرادات موجود در طبقه بندی مشاغل به مدیریت داده بودند.

اجرای طبقه بندی مشاغل بطور کامل، همسان سازی دستمزدها مانند شرکت های فولادی از مهمترین خواسته هایی است که امروز مطرح شد.

شوربختانه آنچه نباید رخ می داد تفرقه ای است که میان کارگران پدید آمده و خواسته های کارگران پیمانی شفق راهیان اکسین در این خواسته ها فراموش شده است. این نادیده انگاری در مذاکرات قبلی نمایندگان با مدیریت نیز مشهود بود.

کارگران فولاد زمانی موفق خواهند شد که تمامی 3 هزار کارگر خواسته هایشان مطرح و پیگیری و اجرایی شود نه فقط بخشی.

در سندیکاهای کارگری هیات مدیره و یا نمایندگان سندیکا بر خلاف «مجامع عمومی» باید پاسخگوی عملکرد خود در مذاکرات باشند. در«مجامع عمومی» افرادی که انتخاب می شوند اگر اشتباه کنند و یا از ماموریت داده شده قصور ورزند پاسخگوی کسی نیستند. کما اینکه نمایندگان انتخابی در مذاکرات برخلاف رای و نظر موکلان خود عمل کرده و امروز هم پاسخگو نیستند. نمایندگان در سندیکاهای کارگری نه تنها باید پاسخگوی اعمال خود باشند بلکه حمایت حداکثری سندیکا و اعضای سندیکا را در پشت سر خود حس می کنند.

اتحاد و فقط اتحاد شرط پیروزی است!