علم در ذهن مدیران جایی ندارد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، چندی پیش مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو که تخصص اصلی و رزومه ایشان عمران است فرموده بودند:«هیچ تضمینی برای خراب نشدن قطارهای مترو وجود ندارد»

البته هیچ تضمینی برای جلوگیری از بروز عیب در هیچ دستگاهی وجود ندارد.احتمالن ایشان اگر مدیر عامل شرکت هواپیمایی بودند پس از سقوط هواپیما می گفتند هیچ تضمینی برای سقوط نکردن هواپیما وجود ندارد!آیا جمله ایشان منطقی است؟!

پس هنر مهندسی در طراحی یا بهره برداری و هنر مدیریت در آموزش و مواجهه با بحران کجاست؟! به ایشان توصیه میشود کتاب ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های مهندسی (روی بیلینتون-رونالد الن) را مطالعه بفرمایند.

هنر مدیریت و مهندسی حکم میکند در رفع نواقص طراحی، پایش، تعمیر و نگهداری به موقع و آموزش مستمر نیروی انسانی تلاش بی وقفه انجام گیرد. منتها گویا چون ذهن مدیریتی اقای درستی بیشتر استاتیک است و اقتصادی و کمتر با سیستم های دینامیک آشنایی دارند لذا عقیده دارند قطار خراب میشود و جلوی خرابی را هم نمی شود گرفت.

به ایشان توصیه میشود جایی که آرامش و امنیت و وقت مردم و پرسنل در صف شرکت اولویت می‌باشد کمتر به حساب ۲×۲=۴ فکر کنند همچنین برای نظرات پرسنل فنی شرکت از راهبر و تکنسین تعمیرات گرفته تا مدیران فنی بیشتر احترام قائل شوند زیرا گردانندگان بهره برداری و بحران های ضمن بهره برداری ایشان هستند!

ای کاش جناب آقای درستی که در سال جاری حداقل سه سفر خارج از کشور داشته اند در خصوص مدیریت بحران و سرمایه های انسانی هم از کشورهای دیگر تجربه کسب می کردند و بدیهیات مدیریتی را مطلع می شدند و به مدیران تحت امر خود آموزش می دادند.