احضار کارگران و بازنشستگان محکوم است!

اطلاع یافتیم برای ٢٤ کارگر فعال فولاد اهواز و ١٤ بازنشسته گیلانی پرونده سازی شده است. پرونده سازی برای کارگرانی که می خواهند خانواده هایشان را از فقر تحمیلی نجات بدهند و حق خود را از ثروت تولید شده می خواهند، انتقامی است که مافیا از تاثیر اعتصاب فولادمردان در شهر اهواز و بر روی کارگران ایران گذاشته است، می خواهد بگیرد.

از سوی دیگر برای ١٤ بازنشسته زن و مرد گیلانی پرونده ای به اتهام تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب رشت صادر شده است. بازنشستگان گیلانی که استقامت و پایداریشان سرمشقی برای همه بازنشستگان در سراسر کشور واقع شد. بارها دلیر زنان گیلک با دراز کشیدن در مقابل ون های پلیس نمی گذاشتند افراد دستگیر شده را به قرارگاه پلیس ببرند، مورد کینه مافیای تامین اجتماعی و کانون های بازنشستگان بی خاصیت قرار گرفته اند.

مافیای لانه کرده در اتاق بازرگانی با مشاورینش، دولت و تامین اجتماعی که خود را در خطر اعتراضات سراسری کارگران و بازنشستگان می بینند به جای حل موضوع و دادن حق کارگران و بازنشستگان فکر می کنند پرونده سازی و احضار چاره کار است.

پیام ما به این مافیا چنین است:« اگر قرار بود در پیرانه سری بترسیم در جوانی هیچگاه انقلاب نمی کردیم و ساواک و شاه ضد کارگر را از این سرزمین بیرون نمی کردیم. اگر می ترسیدیم در جوانی جلوی ارتش تا بن دندان مسلح عراق بدون سلاح و غذا و مهمات نمی ایستادیم که امروز شما برایمان عرض اندام کنید»

ما از آرمان هایمان که در بخشی از قانون اساسی به ویژه اصل 27 قانون اساسی تبلور یافته است دفاع می کنیم که به مردم ایران این حق را داده است که «بدون اسلحه و بدون اخلال در مبانی اسلام» راهپیمایی، تجمع، اعتراض کنیم. اینکه این دستاورد که حاصل توازون قوا در ابتدای انقلاب و به نفع کارگران مصوب شده برای مافیا گران آمده است و برای همین این اصل را زیر پا می گذارند. کارگران و بازنشستگان نه تنها اعتراض شان «مخل به مبانی اسلام» نیست بلکه خواهان اجرایی شدن یکی از اصول دین که عدل است را فریاد می زنند که مافیا از آن گریزان است.

اینگونه احضارها و پرونده سازی ها ما را از پیمانی که بیش از صد سال با خون جان باختگان این راه بسته ایم رویگردان نخواهد کرد. همان قدر که شاه و عواملش توانستند سد راهمان بشوند شما هم خواهید شد.

ترس حقیرتر از آن است که ما را از عهدی که بسته ایم باز دارد.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی

بازنشستگان صنعت چاپ

بازنشستگان شهاب خودرو

بازنشستگان مستقل قزوین

بازنشستگان مستقل بابل

بازنشستگان مستقل رامهرمز

١٢ بهمن