یکشنبه های اعتراض! ما دیگه رای نمیدیم!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، بازنشستگان و شاغلین در حالی یکشنبه های اعتراض را برگزار کردند که غالب شعارهای بازنشستگان علیه ناتوانی و وعده های محقق نشده دولت بود. تجمعات در شهرهای تهران، اهواز، کرمانشاه، اراک، اصفهان و مازندران، شوش و مراکز نفتی انجام شد.

در جزیره سیری ٣٠ نفر از تلاشگران در نقطه صفر مرزی اعتراض خود را به بی عدالتی و بی قانونی های تحمیلی اعلام کردند. در آغاجاری بیش از ٨٠ نفر از کارکنان در مقابل ساختمان مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز در اعتراض به گماردن مدیران کیلویی که به دنبال بی انگیزه کردن کارگران می باشند را محکوم کرده و خواستار تحقق خواسته های خود شدند.

١٥ تن از بازنشستگان فولاد مازندران و بیش از ٢٠٠ بازنشسته فولاد اصفهان با شعار های:«به دزدا رای نمی دیم/ عدالتی ندیدیم، حاصل کار دولت/ غارت جیب ملت» این یکشنبه را به پایان بردند.

در کرمانشاه که مظهر اتحاد بازنشستگان است با حضور ١٥٠ بازنشسته تامین اجتماعی و فرهنگی و کشوری در هوایی بسیار سرد و با شعار:« معیشت و درمان/ نابودتر از هر زمان، اتحاد اتحاد/ علیه فقر و فساد، تامین اجتماعی از انحصار دولت/ خارج باید گردد» و سخنرانان از:« نمایندگانی که باید مدافع مردم به ویژه زحمتکشان باشند ولی اولین کاری که می کنند در مقابل زحمتکشان می ایستند» انتقاد و اعتراض کردند. سخنران در ادامه گفت:« یکسال است که یکشنبه اینجا تجمع می کنیم و سه شنبه ها هم با کشوری ها فریاد می زنیم درد مشترک داریم و بیایید تا بدتر نشده کاری کنید، اما کو گوش شنوا»

در شوش ٨٠ بازنشسته در مقابل فرمانداری همچنان شعار:« چایی دبش عالیه/ سفره ما خالیه» را دادند. در اهواز هم ٥٠ بازنشسته پس از راهپیمایی و دادن شعار:« مدعی عدالت/ خجالت خجالت، حاصل کار دولت/ غارت جیب ملت» برای پیگیری خواسته های خود به اداره کل تامین اجتماعی خوزستان رفتند. در اراک هم ٢٠ بازنشسته تجمع داشتند و با شعار:«یه اختلاس کم بشه/ مشکل ما حل میشه» به استقبال این یکشنبه اعتراضی رفتند.

در تهران بیش از ٢٠ بازنشسته پس از آنکه لباس شخصی ها از تجمع آنان مقابل مجلس خودداری نمود و به آنان تاکید کردند:«جمع شدن بیش از ٣ نفرممنوع است» به مقابل سازمان برنامه بودجه رفته و در گفتگو اعتراضی با ماموران پلیس امنیت از حق تجمع خود دفاع کرده و از افزایش هزینه های زندگی، که زندگی این ماموران را هم تحت تاثیر منفی قرار داده است، صحبت کردند.

متاسفانه با فشارهای پیدا و پنهان و پرونده سازی برای بازنشستگان حضور بازنشستگان در کل کشور و شهرها ناچیز بوده و به همین خاطر امروز اعلام شد که افزایش سن بازنشستگی علیرغم مخالفت زحمتکشان در شورای نگهبان مورد تصویب قرار گرفته است.