اعتصاب در هلدینگ خلیج فارس!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، شرکت پترو نیرو صبا مستقر در اهواز از شرکت های اقماری هلدینگ خلیج فارس با ندادن 4 ماه حقوق کارگران خود، یک هفته در اعتصاب به سر می برد. این شرکت که برای طرح های نمک زدایی از نفت در مارون ٣ و ٥ و ٨ پالایشگاه بید بلند برای هلدینگ خلیج فارس کار می کند تا نفت سبک برای صادرات مهیا کند. این شرکت با وعده های دروغین تاکنون کارگران را سرکار نگه داشته است. مدیریت این شرکت با بهانه عوض شدن مدیریت، قراردادهای پیشین را لغو و با عهدشکنی و خلاف مقررات کمپین ٢٠/١٠ و قانون کار می خواهد با کارگران قراردادهای اداره کاری ببندد. مدیریت اعلام کرده:«هرکس این قراردادها را امضا نکند اخراج خواهد شد» لیست بیمه این کارگران ٢ ماه است که تحویل سازمان تامین اجتماعی نشده تا حق بیمه کارگران اخراجی را به جیب بزند.

این هلدینگ مافیایی که با پاسخ سخت کارگران اعتصابی روبرو شده است نه تنها از نیروی انتظامی برای شکستن اعتصاب استفاده کرده است بلکه با پرونده سازی برای کارگران آنان را تهدید به تحویل دادن شان به مراجع قضایی نموده تا به این وسیله آنان را وادار به کار و شکستن اعتصاب کند. این شرکت خلافکار حتا نتوانسته است کرایه ماشین آلات اجاره ای و پیمانکاران را هم از مهرماه پرداخت کند.

قراردادهای اولیه کارگران و قراردادهای اسارت بار بعدی با این متن منتشر می شود تا کارگران پی به نیت این شرکت پلید ببرند. در قراردادهای فعلی برای کارشناس مهندسی نفت و شغل کارشناس پایپینگ خالص دریافتی را ١٠ میلیون تومان در نظر گرفته و جالب اینکه برای کارگر و کمکی ها هم همین مبلغ را در قرارداد آورده است. برای سرپرست ها هم ١٨ میلیون حقوق اعلام کرده اند یعنی حقوق یک کمکی طبق کمپین ٢٠/١٠ را برای یک سرپرست در نظر گرفته است. این شرکت فکر نمی کند که با این وسیله مهندسین خود را بی اعتبار و فاقد صلاحیت دانسته است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران و گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای ها که حامی کمپین ٢٠/١٠ بوده اند این هلدینگ و شرکت پترو نیرو صبا را تحریم کارگری کرده و از همه کارگران می خواهد برای این شرکت خلافکار کار نکنند تا این شرکت ها بدون کارگر مانده مجبور شوند مقررات ٢٠/١٠ را اجرا کنند. حفظ شخصیت کارگری اولین قدم برای گرفتن حق است.

کارگر متحد کارگر.