یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، تجمعات اعتراضی بازنشستگان فولاد در شهرهای تهران، اصفهان، قائمشهر و تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه، اراک، شوش، اهواز برگزار شد. کارگران اعتصابی نفت در سیری، آغاجاری، کارگران فولاد پارس هفت تپه، کارگران پالایشگاه پارس جنوبی ارکان ثالث نفت نیز این هفته خودنمایی کرد.

آنچه در این میان قابل توجه است:

١-به جز بازنشستگان فولاد اصفهان که تعداد معترضینش از هفته های گذشته بیشتر شده است اما در شهرهای دیگر کمتر شده است.

٢- تعداد تجمع کنندگان تامین اجتماعی کمتر شده است که بیشتر نشده است و متاسفانه شهرهای دیگر به اعتراضات نپیوستند. فقط در کرمانشاه و اهواز تعداد شرکت کنندگان قابل توجه است.

٣- تجمع کنندگان بازنشسته فقط در کرمانشاه توانسته اند اتحادی بین بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی بوجود بیاورند که امید بخش است.

٤-همبستگی بازنشستگان شوش و کارگران اعتصابی فولاد امید تازه ای به وجود آورد تا بازنشستگان از کارگران اعتصابی حمایت کنند و همبستگی زحمتکشان شکل عالی تری بگیرد که این نتیجه حمایت بازنشستگان کرمانشاهی از اعتصاب کارگران فولاد در هفته های گذشته بود. امیدواریم بازنشستگان شوش فقط همبستگی را به روز یکشنبه با کارگران فولاد هفت تپه محدود نکنند.

٥- کارگران نفت سیری، آغاجاری، لاوان، بهرگانسر، خارک می بایست اتحادی را به وجود آورده و تعداد نفرات در اعتراض را بالا ببرند تا گوش شنوایی پیدا شود با این تعداد جز فرسایشی شدن اعتراضات و ریزش معترضین اتفاق دیگری نخواهد افتاد.

هرچند مذاکرات برای اتحاد سراسری بازنشستگان در حال انجام است اما تعداد کل بازنشستگان معترض به جمعیت کل بازنشستگان در سراسر کشور بسیار ناچیز است و قابل تغییر توازون قوا به نفع بازنشستگان نیست.

اتفاقی که این هفته خوشحال کننده بود امضای مشترک بیش از ٤٠٧٠ نفر کارگر و بازنشسته چندین شهر بود. بازنشستگان کرج، تهران، قزوین، بابل، رامهرمز، رشت، کرمانشاه و کارگران پروژه ای عسلویه، ایذه، رامهرمز، تهران در اعتراض به مواد ضد کارگری لایحه هفتم توسعه به شورای نگهبان بود.