توافق یا تفرقه؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا ، روز شنبه با توافق جمعی ۳ هزار کارگر گروه‌ملی فولاد اهواز، نمایندگانی برای دستیابی به توافق و اجرایی شدن خواسته های خود در استانداری خوزستان در اهواز با حضور مقامات اداره کار، استانداری، بانک ملی، و مدیرعامل به مذاکره نشستند.
توافق شد:« کارگران اخراجی به کار بازگردند، ۱۰ میلیون تومان هر ماه بطور موقت برای طرح طبقه بندی مشاغل از آخر دیماه و با احتساب آذرماه ، به حساب کارگران تا اسفند ماه واریز شود تا تکلیف همسان سازی و طرح طبقه بندی مشاغل در این مدت معلوم شود.»
اما آنچه در این مذاکرات فراموش شد قراردادی شدن و شرایط برابر کاری کارگران پیمانکاری شفق راهیان اکسین با کارگران فولاد بود که در خواسته‌های اعتصاب، این موارد ذکر شده بود. اینکه کارگران فولاد خواستار همسان سازی حقوق برابر با دیگر شرکت های فولادی هستند اما دوستان پیمانکاری اکسین را فراموش می کنند، تناقضی است که فقط کارفرما از آن بهره‌برداری خواهد کرد.
هر چند کارفرما به شکایت کردن از کارگران ادامه داده و در پاسخ کارگران که:« اعتصاب خواهیم کرد» کارفرما پاسخ داد که:« تنها در صورت آغاز به کار خطوط تولیدی مبلغ مورد توافق با حقوق آذرماه پرداخت خواهد شد » کارگران را وادار به کار کرد.
کارگران در واکنش به این امر، با دادن مهلت ۳ روزه به کارفرما در خصوص اجرای واریز ۱۰ میلیون تومان و بازگشت به کار کارگران اخراجی و توقف پرونده سازی ، اعلام کردند:« در غیر این صورت اعتصاب مجددن آغاز و به خیابان باز خواهند گشت. صبوری و استقامت ما را محک نزنید ما فولاد گداخته ایم»
سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران ضمن پشتیبانی و آرزوی موفقیت، به دوستان خود پیشنهاد می کند موارد زیر را در نظر داشته باشند:
اتحاد حداکثری خود را حفظ کنید، برادران پیمانکاری اکسین را فراموش نکنید ، در خصوص ۱۰ میلیون تومان موقت هوشیارتر عمل کرده به تجربه کارگران ذوب آهن اصفهان توجه کنید که مجبور شدند بعد از یکسال دوباره اعتصاب کنند. دادن ۳۰ میلیون تومان تا اسفندماه، دانه ای مسموم است برای به دام انداختن شما و تفرقه در میان کارگران فولاد. هوشیار باشید.