یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، تظاهرات یکشنبه های اعتراضی امروز ۱۰ دیماه در شهرهای اصفهان ، قایمشهر ، تهران، کرمانشاه ، شوش، اهواز و اراک شکل گرفت. در اصفهان ۲۰۰ بازنشسته فولاد با شعار:« دولت ورشکسته/ دشمن بازنشسته و فریاد فریاد / از این همه بیداد» در قایمشهر ۱۰ بازنشسته با شعار:« نه دولت نه مجلس/ هیچکس به فکر ما نیست» در تهران ۵۰ بازنشسته با شعار:« این همه بی عدالتی/ هرگز ندیده ملتی » تجمع کردند.
بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه با یک تجمع اتحاد باشکوه با بازنشستگان کشوری ۱۵۰ نفره و با خواندن اطلاعیه ای در حمایت از کارگران اعتصابی فولاد با شعارهای:« شورای عالی کار/ حامی سرمایه دار و با این حقوق ناچیز/ جان ها به لب رسیده و معیشت و درمان/ بدتر از هر زمان» در هوایی سرد تجمع کردند.
در شوش ۱۰۰ بازنشسته در مقابل فرمانداری شعار:« فقر و فساد و گرونی/ چایی زعفرونی» را فریاد زدند.
در اهواز نیز ۸۰ بازنشسته تامین اجتماعی ضمن راهپیمایی شعار:« حاصل کار دولت/ غارت جیب ملت و کو مهار تورم/ دروغ نگین به مردم» را سر دادند.
در اراک ۳۰ بازنشسته در هوایی سرد شعار:« فقط کف خیابون/ به دست میاد حقمون » را دادند.

متاسفانه با سرد شدن هوا بازنشستگان کمی به این تجمعات می آیند. مذاکرات اتحاد بین بازنشستگان تامین اجتماعی ، فولاد ، مخابرات ، لشگری، کشوری ، به ویژه فرهنگیان ادامه دارد که امیدواریم هرچه زودتر به بار نشیند.

در این روز ۶۰ کارگر شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و ۵۰ کارگر شرکت فلات قاره سکوی سیری نیز در راستای خواسته های خود ساعت ۱۰ صبح به مدت یکساعت دست به تجمع زدند.