ذوب آهن در مذاکره!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، مذاکره برای خواسته های کارگران از جمله امنیتی نکردن محیط کار و خواسته های کارگری و اجرای طبقه بندی مشاغل در حال انجام است.

بخش زیادی از کارگرانی که کارت های ورودی به کارخانه شان برداشته شده بود با مذاکره صورت گرفته به سرکار بازگشتند و جمع کوچکی که بازنشستگی شان نزدیک است به بخش اداری معرفی شدند تا اولین گام مذاکره مهیا شود. کارگران در ١٤ آذرماه طی بیانیه ای خواسته های خود را چنین عنوان کرده اند:

١- اجرای کامل و اصلاح طبقه بندی مشاغل که قریب به ١٠ سال است از ما دزدی شده حق قانونی ما کارگران ذوب آهن است.

٢- خواست همسان سازی حقوق با سایر شرکت های فولادی، آن هم در حالی که شرکت ما از قدرتمندترین و سودآورترین و قطب صنعت فولادی کشور بوده و هست، خواستی به حق و قابل اجراست.

٣- مطالبه ی افزایش دستمزد و پاداش با توجه به تورم سرسام آور و ناکافی بودن حقوق کارگران، حق مسلم و بدیهی کارگران است.

٤- همه کارگران حق دارند تا آزادانه بتوانند تشکل مستقل خود را ایجاد کنند و از طریق آن به مطالبه ی حقوقشان بپردازند. با توجه به عدم وجود تشکل مستقل، اعتراض مسالمت آمیز ما در محوطه ی کارخانه که خانه کارگران است و بدون کوچکترین خشونت و قانون گریزی اتفاق افتاده است، قانونی ترین حق ماست.

در روزهای آینده معلوم خواهد شد چقدر مدیریت به خواسته های به حق کارگران گردن خواهد گذاشت و یا اینکه دوباره کارخانه به خروش خواهد آمد.