در کارخانه رینگ سایپا چه می گذرد؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، کارخانه رینگ سایپا تولید کننده رینگ لاستیک ماشین واقع در شهر خرمشهر با دارا بودن ٥٠٠ کارگر از بخش های پرس، ریخته گری، انبار، اداری، حراست، آبکاری، تراشکاری تشکیل شده است. کارگران این کارخانه با مسایل متعدد کارگری روبرو هستند از جمله تعلق نگرفتن سخت و زیان آور بودن کار در این شرکت. در بخش هایی چون آبکاری، تراشکاری، پرس، ریخته گری که از قسمت های تعریف شده در موضوع شغل های سخت و زیان آور می باشند نه تنها اجرایی نشده است بلکه در این کارخانه در لیست بیمه فقط نام دو نفر به عنوان دارا بودن شغل سخت و زیان آور به تامین اجتماعی رد می شود. جالب اینجاست که فقط مدیرعامل و آبدارچی شرکت شغلشان سخت و زیان آور توسط مدیرعامل تشخیص داده شده است.

در این بین نقش بازرسین سازمان تامین اجتماعی و بازرسین وزارت کار که باید به وظیفه خود که نظارت بر این امور است و به جای نظارت و بررسی فقط چشمان کور شده خود را بر این کثافت کاری ها می بندند و با چشم پوشی از این رفتار غیرقانونی با گرفتن زیرمیزی به وظیفه کاری و انسانی خود خیانت می کنند.

بعد وزیر کار، مجلس، رییس سازمان تامین اجتماعی می گویند منابع تامین اجتماعی تراز نیست. خب باید هم ناترازی در این سازمان صورت بگیرد وقتی عوامل به جای پر کردن خزانه سازمان تامین اجتماعی به پر کردن جیب خود مشغولند و روسا هم بر این عمل با نپرداختن به آن مهر تایید می زنند.