یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ١٩ آذر بازنشستگان در ٩ شهر، اهواز، اراک، مشهد، شوش، کرمانشاه، تهران، اصفهان، رشت، البرز غربی دست به تجمع زدند. در اهواز در دو تجمع جداگانه یکی در مقابل استانداری اهواز و دیگری در مقابل اداره کل تامین اجتماعی برگزار شد. در مقابل استانداری با حضور ماموران امنیتی تجمع مشترکی از بازنشستگان فرهنگی و تامین اجتماعی شکل گرفت که حضور بانوان چشم نواز بود و یک سخنران خانم هم داشت. در این تجمع شعار:« آموزش رایگان، آزادی بیان، آزادی مطبوعات، حق مسلم ماست/ کشور پر درآمد، دولت بی لیاقت چه بر سر تو آورد/ ما به جز حق نمی خوایم، صدقه دولت نمی خوایم» داده شد. در تجمع دیگر:«تامین پر درآمد، چه بر سر تو آمد» شعار بازنشستگان بود. امیدواریم این دو تجمع بهم پیوسته و یکپارچه و متحد به میدان بیایند.

در شوش بازنشستگان در حالی که جمعی از آنان چای پخش می کردند، در مقابل فرمانداری شعار:«چای دبش عالیه، سفره ما خالیه/ ما اشتباه کردیم ما اشتباه کردیم، مملکتو دو دستی تقدیم دزدا کردیم»

در کرمانشاه بازنشستگان لشگری و کشوری تجمع مشترک داشته و شعار:«دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته/ لشگری کشوری تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد» و در دست نوشته های خود تغییر اساسنامه کانون بازنشستگان و تشکلی مستقل، را خواستار بودند.

در اراک و مشهد هم بازنشستگان در مقابل اداره تامین اجتماعی گرد آمده و شعار:«درآمدا ریالیه، هزینه ها دلاریه/ مجلس انقلابی، دروغ میگه حسابی» را دادند.

بازنشستگان فولاد در شهرهای رشت، تهران، اهواز، البرز غربی تجمع کرده و شعار:«چایی دبش و جمع کنید، مشکل ما رو حل کنید/ یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه» سر دادند.

در تهران بعد از کلانتری کشی بازنشستگان توسط هیات مدیره کانون تهران در هفته گذشته، بازهم فعالین در مقابل کانون تجمع سکوت برگزار کردند و با بازنشستگان صحبت می کردند.

تجمع شاغلین در محوطه سکوی نفتی سیری و در آغاجاری در مقابل ساختمان مدیریت و بازنشستگان نفت در مقابل درب شماره 3 برای همبستگی با شاغلین تجمع کردند. خواسته ها همچون هفته های گذشته:«برکناری مدیران نالایق/ حذف سقف حقوق و محدودیت حق سنوات بازنشستگی/ بازگرداندن مالیات های اضافه گرفته شده/ اجرای ماده ١٠ و بک پی/ ادغام با صندوق های دیگر بازنشستگی و دستهای ناپاک از صندوق بازنشستگی کوتاه» بود.

در این تجمعات آنچه مشهود است شعارها علیه دولت بیشتر شده است و اختلاس ها بازنشستگان را بیشتر عصبانی نموده و وقتی به سفره های حقیرانه خود نگاه می کنند این فاصله عظیم را حس کرده و به جان می آیند. اما شوربختانه تعداد کل شرکت کنندگان بازنشسته تامین اجتماعی در کل این شهرها به ٢ هزار نفر نمی رسد و این باعث می شود مافیا تجمعات جدی نگرفته به راه خود ادامه دهد. به ویژه آنکه وزیر کار با پررویی تمام اعلام نموده همسان سازی در کار نیست و بودجه ای برایش پیش بینی نشده است.