وقاحت سرمایه داری هار!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، آگهی زیر نشان دهنده خوابی است که برای زحمتکشان ایران و خانواده هایشان دیده شده است. این آگهی استخدام در شهر کرج محله مشکین دشت در سایت دیوار در تاریخ ٨ آذر گذاشته شده است:

«فروشگاههای زنجیره ای پوشاک جین وست در شعبه اکومال کرج جهت تکمیل کادر فروشنده خود از افراد واجد شرایط زیر دعوت به همکاری می کند: ساعت کاری ٤ روز در هفته ١٠ صبح تا ١٠ شب، ٢ روز هفته از ساعت ٢ بعدازظهر تا ١٠ شب. استراحت هفتگی 1 روز در هفته. مزایا: بیمه از روز اول، ناهار، بیمه تکمیلی، بن خرید، عیدی و سنوات.

نوع همکاری تمام وقت. نیاز به سابقه ندارد. دستمزد از ١٢ تا ١٤ میلیون تومان. وضعیت سربازی مهم نیست. سن ٨ سال تا ٣٢ سال. شماره تماس

٠٩٣٣٣٥٠٢٩٦٤

در اینگونه آگهی ها نمی گویند پول کامل حق بیمه را از شما خواهند گرفت، ناهار را آخر ماه با شما حساب خواهند کرد، یک روز مرخصی در هفته هم از دستمزدتان کسر خواهد شد، بن خرید و عیدی و سنوات هم با هزار بهانه داده نخواهد شد و یا اگر داده شود طبق قانون کار نخواهد بود.

اما موضوع مهمتر که در این آگهی آمده است سن شاغلین می باشد از ٨ سال تا ٣٢ سال.

قانون کار، کار کردن کودکان زیر ١٦ سال را منع کرده ولی این آگهی به راحتی آن را نقض می کند چرا؟؟؟ چه اتفاقی در کشور دارد می افتد که یک فروشگاه زنجیره ای معروف این چنین بی محابا قانون کار را نقض کرده و به کار کودک دامن می زند؟؟

دوستان، لایحه هفتم توسعه که در مجلس مصوب و به شورای نگهبان ارسال گردیده است تمامی این موارد را قانونی کرده است.

زحمتکشان باید بدانند که چه خطری خانواده و آینده فرزندانشان را تهدید می کند.