درود بر کارگر نفت ما کارگر دلیر و سرسخت ما!

به گزارش خبرنگا پیام سندیکا، شرکت نفت در مقابل اعتراضات کارگران عملیاتی خود در شرکت فلات قاره مستقر در جزایر خارک، سیری، لاوان، بهرگان که بیش از دو ماه است ادامه دارد تنها به وعده بسنده نموده است و کارگران را به مصوبات مجلس احاله می کند و تلاش دارد کارگران عملیاتی خود را در سکوهای نفتی همچنان سرگردان نگه داشته و از سرایت اعتراض آنان به دیگر جزایر و سکوهای نفتی جلوگیری کند. این در حالی است که در دو هفته گذشته شرکت فلات قاره به همت کارگران زبده خود چندین پروژه را به اتمام رسانده و صدور نفت را افزایش بدهد.

جمعه هفته گذشته بهرگان، لاوان و روز یکشنبه سیری و خارک و ٩٠ کارگر رسمی شرکت بهره برداری نفت گاز آغاجاری روزهای یکشنبه و چهارشنبه دست به اعتراض زده اند و خواستار افزایش دستمزدها و رفع تبعیض با دیگر کارگران و کارمندان شرکت نفت می باشند. حذف سقف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای ماده ١٠ و پرداخت بک پی و دفاع از «دستهای پلید از صندوق بازنشستگی نفت کوتاه» را خواستار می باشند.

کارگران شاغل در نفت و گاز را آنقدر شرکت نفت شاخه شاخه کرده تا همبستگی میان این کارگران شکل نگیرد. ارکان ثالث، قراردادی، قرارداد معین، پیمانی، روزمزد، رسمی، پروژه ای، همگی کارگر شرکت نفت هستند که توسط پیمانکاران، مدیران بخش های مختلف نفت حق شان ضایع می شود. نبود سندیکاهای کارگری در این بخش ها، قدرت کارگران را در برخورد با مدیران ضعیف ساخته است. فقط کارگران پروژه ای توانسته اند با اتکا به سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران طی ٣ اعتصاب شکوهمند دستمزدهای خود را ١٠ برابر از سال ٩٩ تاکنون کنند.

امید که کارگران شرکت نفتی در سندیکاهای خود متشکل شوند. امید.