یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۱۲ آذرماه بازنشستگان در شهرهای اراک، دزفول، کرمانشاه ، شوش، تهران، مشهد، اهواز، دزفول ، اصفهان، البرز غربی، دست به تجمع زدند. در اراک ۴۰ نفر از بازنشستگان شعار:« تامین اجتماعی/ چه اسم اشتباهی – اعتراض انتقاد/ حق مسلم ماست» را دادند.
در اهواز ۱۰۰ بازنشسته با راهپیمایی خود شعار:« نذر و نیاز کافیه/ سفره ما خالیه» را فریاد زدند.
در شوش بیش از ۱۰۰ بازنشسته در مقابل اداره کار تجمع و سخنرانی کردند. سخنرانان در مذمت لایحه هفتم توسعه ، وضعیت افتضاح درمان در شوش و حقیرانه بودن دستمزدها صحبت کردند و شعار:« حقوق بازنشسته/ فقط واسه یه هفته» را سر دادند.
در دزفول ۵۰ بازنشسته گردهم آمده شعار:« کشور پر درآمد/ چه بر سر تو آمد» را تکرار کردند.
در مشهد ۲۰ بازنشسته که اکثر آنان خانم بودند با دست نوشته های خود به وضعیت مستمری ها، درمان اعتراض داشتند.
در کرمانشاه بیش از ۱۵۰ بازنشسته گرد آمده و سخنرانان آقا و خانم در مورد تغییر اساسنامه کانونها و حذف مافیای خیمه زده در این مکان و مادام العمر شدن هیات مدیره ها اشاره داشته و به سختی زندگی اشاره کردند. شعار:« اعتراض اتحاد/ علیه فقر و فساد» طنین انداز بود.
۲۰۰ بازنشسته فولاد اصفهان، ۲۰ بازنشسته صنایع فولاد البرز غربی، ۵۰ بازنشسته صنایع فولاد خوزستان در اهواز و ۳۰ بازنشسته صنایع فولاد مازندران شعار:« صندوق خالی کردن/ ما رو بیچاره کردن» را سر داده خواستار اجرایی شدن طرح تکمیلی همسان سازی کار گروه، را حق بازنشستگان فولاد دانستند.
از سوی دیگر ۱۰۰ نیروی شاغل شرکت بهره برداری آغاجاری با شعار:« صبح مصوب می کنید، بعداز ظهر تغییر می دهید، این وفای به عهد نیست» و خواهان اجرای ماده ۱۰ شدند.
در تهران بازنشستگانی که در مقابل کانون بازنشستگان گرد آمده و با مراجعه کنندگان در مورد لایحه هفتم توسعه که خانه خرابی بازنشستگان را تدارک دیده حرف می زدند که هیات مدیرها بی عرضه و خبرچین کانون به کلانتری محل زنگ زده و ۲ نفر از فعالین را با شناسایی هیات مدیره بازداشت کردند و به کلانتری بردند. هیات مدیرهای بی عرضه کانون که با فعالیت بازنشستگان مستقل هر روز بی عرضگی و وابسته بودنشان آشکار می شود هر روز بیشتر ماهیت کثیف شأن را نشان می دهند. ننگ تان باد