فشار کار در ایران خودرو!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با تایید کمیته سخت و زیان آور کارخانه ایران خودرو ١٥٦ نفر دیگر بازنشسته می شوند. با آنکه در گزارش قبلی هم عنوان کردیم که با خروج نیروهای بازنشسته شده از خطوط تولید و خدمات، جایگزینی برای آنان صورت نمی گیرد و این باعث بر هم خوردن بالانس نیرو در خطوط تولید می شود و کار این دوستان بازنشسته شده به دوش کارگران شاغل می افتد. مدیریت اعلام کرده است:«تا آخر سال استخدامی صورت نمی گیرد» و این به معنای این است که کارگران باید با شدت بیشتری کار کنند و مسولیت 3 هزار کارگر بازنشسته طی دوسال اخیر را به دوش بکشند.

کارگران خواستار:« افزایش سرانه اضافه کار برای توازون نیرو در خطوط» هستند. این در حالی است که در واحد های پشتیبان نیروی جدید جذب می شود.

مدیریت منابع انسانی ایران خودرو می گوید:«طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تحلیل نیاز واقعی سازمان در هر واحد صورت گرفته و به نوعی تسهیم شده تا شرکت با توجه به ماهیت تولیدی خود به سمت بهینه ترین ترکیب انسانی حرکت کند» معنای این حرف ها به زبان ساده این است که در خطوط تولیدی کارگر به نحو کامل بهره کشی نمی شود و سود رسانی کامل نیست لذا باید استخدامی صورت نگیرد تا کارگر حسابی عرقش در بیاید.

نئولیبرالیسم یعنی این که یک کارگر باید به جای چند نفر کار کند. حالا با این شیوه این کارگر چه صدمات روحی، روانی و جسمی را باید تحمل کند و با این شرایط چقدر عمر می کند، به کارفرما مربوط نیست. فعلن هم که سن بازنشستگی به 62 سال رسیده است.