یکشنبه های اعتراض، نبرد علیه بی عدالتی!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز در شهرهای تهران، اهواز، اراک، اصفهان، البرز، شوش، کرمانشاه، دزفول، آبادان، شاهین شهر اصفهان، اعتراض به بی عدالتی برگزار شد.

بازنشستگان تامین اجتماعی:

در شوش 70 بازنشسته به دلیل بی توجهی مسوولین به مطالبات آنها و در اعتراض به این بی شعوری رو به دیوار خواسته های خود را مطرح کردند تا شاید دیوار صدای آنان را بشنود. در دزفول 20 نفر از بازنشستگان در مقابل دفتر نماینده مجلس شهر جمع شده و با ارایه نامه اعتراضی خود نسبت به لایحه هفتم توسعه تجمع کردند. در اهواز بیش از 100 بازنشسته با راهپیمایی شعار:«از خوزستان تا تهران/ مرگ بر این مدیران، حقوق بازنشسته/ به خاک و خون نشسته، نه وعده نه بازی/ اجرای همسان سازی» به میدان آمده بودند. در کرمانشاه 200 بازنشسته با فریاد:« این همه بی عدالتی/ هرگز ندیده ملتی، اتحاد اعتراض/ علیه فقر و فساد» و در سخنانی اعلام کردند:«ضد انقلابی ترین آدمی که در کشور وجود دارد رییس جمهور است». در اراک بیش از 50 نفر بازنشسته گرد آمده و شعار:« دولت ورشکسته/ دشمن بازنشسته» را دادند. در تهران بازنشستگان به روال هفته های گذشته پیگیر جمع آوری امضا برای خارج شدن لایحه هفتم توسعه از دستور کار مجلس در مقابل کانون بازنشستگان تهران تجمع اعتراضی خودشان را برگزار کردند. طبق معمول با گزارش هیات مدیره بی عرضه کانون عده ای افراد مشکوک با گرفتن فیلم و عکس از بازنشستگان مشغول بودند. بازنشستگان عهد کرده اند که تا زمانی که مشکلاتشان حل نشده، همچنان پیگیر مطالبات خودشان باشند. در روی درب كانون نوشته ای نصب شده بود:« دستها از اموال کارگران کوتاه/ برنامه هفتم توسعه بر علیه مزدبگیران تهیه شده است»

تجمع شاغلان و بازنشستگان نفت:

کارکنان ستادی مناطق نفت خیز در اهواز، کارکنان رسمی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و کارکنان رسمی فلات قاره جزیره سیری برای:« حذف کامل سقف حقوق و محدودیت حق سنوات، پرداخت بک پی، دستها از صندوق بازنشستگی نفت کوتاه» تجمع کردند. بازنشستگان نفت در شهرهای آبادان، شاهین شهر اصفهان، البرز، تهران 200 بازنشسته در مقابل مجلس، در ماهشهر 400 بازنشسته، در اعتراض به دست درازی به صندوق بازنشستگی نفت و ادغام در صندوق تامین اجتماعی تجمع کردند.

بازنشستگان صنایع فولاد در اصفهان، اهواز و 500 بازنشسته در تهران تجمع اعتراضی داشتند. که پلیس تعدادی را دستگیر کرد و بازنشستگان فریاد می زدند:« پلیس برو دزد بگیر»

همچنین در همین روز پرستاران کاشان، آران و بیدگل در مقابل دانشگاه علوم پزشکی کاشان تجمع کردند.

نئولیبرالیسم حاکم معیشت مردم را به بازی گرفته است و فکر می کند می تواند با بمباران خبری و فرستادن کاسه لیس ها به میدان و تولید رعب و وحشت با پرونده سازی و زندانی کردن مردم دستورات صندوق بین المللی پول را در ایران بی دردسر اجرا کند. حذف آموزش رایگان، نابودی تامین اجتماعی در لایحه هفتم توسعه و زیر پا نهادن قوانین کار و قانون اساسی بخشی از این دستورات است.

مافیا اتحاد مردم را دست کم گرفته است.

0 views