اعتراضات کارگران نفت فراگیرتر می شود!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با اجحافات صورت گرفته در شرکت نفت، کارگران و کارکنان رسمی و پیمانی بر علیه این بی قانونی ها دست به اعتراض زدند.
سه شنبه ۱۶ آبان کارکنان استخدامی سالهای ۹۳ و ۹۴ شاغل در مناطق عملیاتی اروندان، و مناطق نفت خیز زاگرس جنوبی، ملی حفاری، پالایشگاه دالان، نفت و گاز آغاجاری و چشمه خوش در محل سکوهای نفتی و محل کار خود دست به اعتراض یک ساعته زدند. این کارگران و کارکنان که از گذاشتن سقف حقوقی و سنوات بازنشستگی ناراحت هستند و بارها به مدیریت شرکت نفت طی نامه هایی، اعتراض خود را به اینگونه تبعیض ها اعلام کرده بودند و بارها تاکید کرده اند:« اگر قرار است محدودیتی در پرداختی حقوق باشد باید شامل همه مدیران در همه سطوح نیز گردد نه فقط کارگران»
کسر بی دلیل مالیات از حقوق ها و همچنین عقب افتادن بک پی( فوق العاده شغل و یا به نوعی سختی کار) هم چنین به ورشکستگی کشاندن صندوق بازنشستگی نفت با گماردن مدیران بی لیاقت و بیرون کشیدن اندوخته های کارگران موجب این اعتراضات گشته است.
در همین راستا ۲۰۰ تن از کارکنان رسمی وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در مقابل شرکت نفت تجمع کرده خواستار رفع تبعیض ها شدند. خواسته های کارگران به شرح زیر اعلام گردیده است:
۱- برداشته شدن سقف حقوق ها
۲- برداشته شدن محدودیت حق سنوات بازنشستگی

۳- باز گرداندن مالیات کسر شده مازاد
۴- اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک پی
۵- کف حقوق استخدامی های سالهای ۹۳ و ۹۴ اصلاح گردد چون میزان حقوق با وظایف محوله تطابق ندارد
۶- کم کردن دور پیمانی از ۵ سال به ۲ سال
۷- دست کثیف مافیا از صندوق اندوخته های بازنشستگی کارکنان نفت کوتاه