یکشنبه های قدرتمند بازنشستگان معترض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز ۱۴ آبان یکشنبه های اعتراض برگزار شد.
یکشنبه های اعتراض به یک سنت غیرقابل تغییر تبدیل شده است و با پایداری بازنشستگان تامین اجتماعی توانسته است دیگر جنبش های بازنشستگی را الهام بخشیده به میدان بیاورد.
اعتبار و ماندگاری این روز هراس به دل هیات مدیره های بی خاصیت کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی و کانون عالی انداخته و قول های پوشالی مسوولین را از رنگ انداخته و باعث سرگشتگی عمله ظلم گردیده است.
واکنش مافیا به این اعتراضات احضار، پرونده سازی، گرفتن تعهدهایی غیرقانونی، کشاندن به دادگاه، زندانی کردن ها نتوانسته است پرچم یکشنبه های اعتراض را از اهتزاز به زیر آورد. یکشنبه های اعتراضی که با استقامت بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، گیلان، اهواز، شوش باعث تحرک دیگر شهرها در یکسال اخیر گشت و شهرهای کرمانشاه، اراک، قزوین، بابل، مشهد، دزفول نیز به این جنبش بپیوندند. به لحاظ عددی نیز هر روز بازنشسته های بیشتری به این اعتراضات روی می آورند.

امروز در شوش سندیکالیست با تجربه فریدون نیکوفرد در مورد خطرات برنامه هفتم توسعه و وضعیت ناگوار در شورای عالی دستمزد سخنرانی کرد. در اهواز بنر لغو احکام جابرانه علیه دختر قهرمان وکیل فرزانه زیلابی برافراشته شد. در تهران پلاکارد« ما اعتراض عملی خود را بر علیه برنامه هفتم توسعه که از طرف مافیا بر علیه شاغلان و بازنشستگان تنظیم شده و از طرف دولت به مجلس ارایه گردیده است را اعلام می داریم» بر درب کانون بازنشستگان تهران نصب شد.
بازنشستگان صندوق چپاول شده فولاد در اصفهان ، البرز غربی، مازندران نیز با دست نوشته های خود آمده بودند. حتا قبول شدگان تکمیل ظرفیت آموزگاری نیز یکشنبه های اعتراض را برای مخالفت با تبعیض ها و حق کشی ها انتخاب کرده بودند.
اما آنچه امروز دلگرمی را نزد همه مطالبه گران افزون می کند پیوستن شاغلین نفت و گاز به این یکشنبه های اعتراضی است.
کارگران نفت شاغل در سکوهای خارک و سیری و کارکنان رسمی گاز آغاجاری نیز طبق یکشنبه های هر هفته از ساعت ۱۰ صبح به اعتراضات پیوسته و یکشنبه های اعتراضی را قدرت دیگری بخشیده اند.
البته در شهرهای شوش، اهواز ، کرمانشاه ، همبستگی بازنشستگان به مرحله بالاتری ارتقاء یافته و بازنشستگان تامین اجتماعی به منظور همبستگی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه همراه بازنشستگان لشگری و کشوری به اعتراض بر می خیزند.
آنچه در این میان مهم است پیوستن سندیکالیست ها به این تجمعات باعث پویایی جنبش شده و با انتقال تجربه مبارزاتی خود به دیگر عزیزان گردیده است.

گسترده تر باد یکشنبه های اعتراضی
زنده باد زندگی نابود باد بندگی