وای به روزی که بگندد نمک!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، بعد از گذشت سالها فعالیت پیمانکاران در پروژه های عسلویه و ظلم های زیادی که پیمانکاران در حق کارگرانشان نموده اند، و در مقابل کارگران، خود را گردن کلفت ظاهر می کنند حالا چون موشی به حراست گزارش می کنند که قالب های پای کار آنها مفقود شده است. تحقیق آغاز گشته و بعد از تحقیقات اداره آگاهی و خود حراست پتروشیمی و بازرسی دوربین های مدار بسته منطقه ویژه، متوجه موضوع عجیبی می شوند.

ماجرا از این قرار است که یک خودروی نیسان در ساعات پایانی شب وارد محوطه منطقه ویژه گردیده و اقدام به بارگیری و خروج قالب فلزی و لوله های داربست، بست داربست و…. کرده است. دزد کسی نبود جز نگهبان شب. در این راستا فعلن از افراد خاطی که با پارتی بازی به این سمت گمارده شده اند، خبری نیست.

متاسفانه نگهبانان اعم از نگهبان ساده تا حراستی ها نه از طریق شایسته سالاری بلکه با سفارشات و اینکه در اوباشگری امتحان خود را پس داده باشند به این کار گمارده می شوند. البته اینگونه دزدی ها که بی شک باید عوامل پیدا و پنهان آن را از نظر دور نداشت با هماهنگی های لازم برای اینگونه دزدی ها، را انجام می شود را از نظر دور نداشت.

از طرفی هم بی دلیل نیست که می گویند از یک در که فقر بیاید از در دیگرش ایمان رخت بر خواهد بست. وقتی پیمانکار با وانت فکستنی وارد پروژه می شود و با حق خوری بعد از چندی با ماشین شاسی بلند تردد می کند، نگهبان هم به فکر می افتد که از این دریای دزدی او نیز پیاله ای بر دارد.