یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ١٦ مهرماه در شهرهای شوش، اراک، کرمانشاه، تهران، اهواز، دزفول، قزوین برگزار شد.

در هفت تپه بیش از ١٠٠ بازنشسته با پهن کردن سفره ای خالی شعار:«از خوزستان تا گیلان، ننگ بر این مدیران/ کشور پر درآمد، چه بر سر تو آمد» را سر دادند.

در قزوین روبروی اداره تامین اجتماعی ٣ مینی بوس پلیس قبل ار تجمع کنندگان آمده بود.

در اراک که بعد از چندین مدت تجمع بازنشستگان با ٥٠ نفر صورت گرفت سخنرانان تاکید کردند که هر یکشنبه اینجا خواهند بود و از تلاش برای پرشورتر کردن تجمع ار هفته پیش رو کوتاهی نخواهند کرد.

در کرمانشاه بیش از ١٠٠ بازنشسته گردهم آمده و حضور زنان بسیار پر رنگتر از همیشه بود. یکی از سخنرانان گفت:« ما هر هفته اینجا هستیم و متاسفانه هیچ مسوولی توجهی به خواسته های ما ندارد و ما هیچکسی جز خودمان نداریم که کمک مان کند» که تجمع کنندگان شعار:« دولت خیانت می کند، مجلس حمایت می کند/ دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته» را دادند.

در اهواز طبق روال همیشگی راهپیمایی و شعار دهی صورت گرفت.

در دزفول ٣٠ نفر از بازنشستگان اول مقابل درب سازمان تامین اجتماعی و سپس در دفتر رییس تامین اجتماعی دزفول حاضر شده کلیه مطالبات خود را طی بیانیه ای که توسط بازنشستگان امضا شده بود، خواندند.

در تهران بازنشستگان متحد که تعدادشان نسبتا چشمگیر بوده، با مراجعه به ساختمان فوقانی برای دیدار و گفتگو با اعضای هیات مدیره و پیگیری موضوع مطالباتشان، که گفته شد بیشتر اعضای هیات مدیره امروز برای جلسه ای در هتل انزلی، در شمال هستند.(جلساتی که متاسفانه تا به حال هیچگونه خروجی برای بازنشستگان نداشته و ندارد، البته چرا داشته، حق ماموریت و گشت و گزار برای هیات مدیره …) لذا بازنشستگان از آقای مجیدی یکی دیگر از اعضای هیات مدیره خواستار باز کردن قفل درب سالن اجتماعات کانون شدند. که ایشان گفت:« نمیشه» و بازنشستگان پرسیدند:« چرا نمیشه؟ مگه طبق آن جلسه‌ی مشترکی که خود شما و هیات مدیره در آن حضور داشتید، با آقای نژاد موسوی، قرار نشد که شما درب سالن اجتماعات را هر هفته یکی، دو ساعت برای بازنشستگان باز کنید که ما مجبور نباشیم در خیابان بایستیم. حالا طبق آن گفتگو شما لطف کنید درب را باز کنید» که ایشان گفتند:« بروید از خود آقای نژادموسوی نامه بگیرید تا اجازه بدهم» این موضوع باعث عصبانیت بازنشستگان گشته و در اعتراض به آن متن نامه ای را تهیه کرده و زیر آن را امضا نموده و نسخه ای از آن را هم تحویل کانون دادند. بعد به میان بازنشستگان آمده و با آنها درباره موضوعات مطالباتشان گفتگو کردند. لازم به توضیح هستش که در مراجعه به طبقه فوقانی کانون، موضوعی که باعث عصبانیت بیشتر بازنشستگان شده بود، گفتگو با دو نفر دیگر از اعضای هیات مدیره(ملک نژاد و سبزعلیان) بود که ملک نژاد بازنشستگان را توطئه گر خطاب کرده بود که این جمله نزدیک بود به درگیری فیزیکی بین بازنشستگان و ملک نژاد منجر شود. که البته لازم هستش در موقع خودش جواب توهین ایشان داده شود.و این آقا بفهمد که بازنشسته نمی‌تواند توطئه گر باشد. اصلا بازنشسته چه توطئه ای میتواند بکند؟ یعنی مثلاً توطئه کند که حقوقش کم شود و یا زیاد شود؟…این بی شعور اصلا نمی‌فهمد چه میگوید.