در جلسه کانون بازنشستگان قزوین چه گذشت؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، در روز چهارشنبه ١٢ مهرماه بازنشستگان را برای حمایت از یکی دیگر از بی خاصیت های کشور ایران در مجلس، در سالن اجتماعات کانون بازنشستگان قزوین دعوت کرده، جلسه ای که از طرف هیات مدیره کانون گذاشته و از خانم دکتر محمدبیگی نماینده مجلس قزوین دعوت شده بود که پیرامون برنامه هفتم و مطالبات و سوالات بازنشستگان سخنرانی و یا توضیح دهند. ایشان راجع به همه چیز حرف زدند به جز راهکار برون رفت از دامی که مجلس و مافیای زر و زور و تزویر برای کوچک کردن سفره کارگران و بازنشستگان در قالب برنامه هفتم چیده اند.

خانم محمدبیگی برنامه های ملی کلان دولت را جزو عملکرد افتخارآمیز خودشان لیست کرده مثل آسفالت خیابانها…. و معلوم نبود چرا اینقدر هیجان زده و عصبی است. تا حدی که همه مشکلات فعلی را به گردن دولت روحانی انداختند. جالب اینکه درآمدهای دولت رئیسی را جز کارهای انقلابی خود میدانستند. ایشان گفت بدنبال مجوز ساختن درمانگاه در شهرک مهرگان در مدت نمایندگی خود بوده و تازه مجوز شش ماهه ای (توبخوان تا پایان دوره تبلیغات برای انتخاب مجدد ایشان) گرفته اند.

از محمد اسدی رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور و عزیزاسدی رییس کانون بازنشستگان قزوین کلی تعریف کرده از طرح جوانی جمعیت کشور حمایت کرد، اینکه تخت بیمارستانها درقزوین دو برابر شده!!! مسئول کمیته سلامت الکترونیک مجلس هست و فرزند کارگری زحمتکش هست وو… .

دو سوال از طرف یکی از بازنشستگان مطرح شد، با عصبانیت به بازنشسته ای دیگر گفت:« چرا خرابی ها را گردن دولت می اندازید» سوالات طرح شده را نشان داد که میخواهم جواب این سوالات بدهم. به پدر آقای روحانی(رییس جمهور قبلی)توهین کرد و به سوالات که یکی مربوط به تورم ۴۷درصدی و افزایش ۲۱درصدی حقوق ها در سال جاری بود و دیگری هم مربوط به ماده لایحه هفتم توسعه که واریز حق بیمه ها به حساب دارایی بود، اصلن جواب نداد و جلسه متشنج شد.

قبل از اینکه خانم نماینده و محمد اسدی تشریف بیارند، عزیز اسدی ( رئیس کانون بازنشستگان قزوین) تلاش کرد ازسفره کم رنگ بازنشستگان، از نارسائی های درمانی بازنشستگان بگوید تا چهره موجهی از خود به نمایش بگذارد. همچنین گفت:« کانون بازنشستگان از خانم نماینده حمایت کرده که نماینده شده، سکان مجلس دست ۲۰ نفر است و ماهی ۲۴میلیارد تومن بابت بیمه تکمیلی به بیمه تکمیلی، از طرف کانون پرداخت می کند و تامین اجتماعی شده حیات خلوت دولت»

محمد اسدی رییس کانون عالی گفت:« وظیفه مجلس نظارت بر اجرای قانون است که مجلس عمل نمی کند با بیشتر روسای کمسیونهایی که به نوعی با کار و کارگر و بازنشسته ارتباط دارند، حتی در مواردی صورت جلسه نوشتیم، امضا کردند ولی اهمیت ندادند» محمد اسدی راجع به ماده ۹۶(افزایش حقوق برابر با تورم) همچنین ماده۵۴مربوط به صفر تا صد درمان بازنشستگان صحبت کرد و گفت:«منابع تامین اجتماعی باید بشکل سهام در اختیار بازنشستگان قرار گیرد، بازنشستگان باید ماهیانه۹۰درصد شاغلین حقوق بگیرند، متوسط بگیران طبق تورم و حداقل بگیران ۱۰۰درصد حقوق بگیرند، انتخابات کانون بازنشستگان ومجلس نزدیک است» و از این حرفهای قشنگ، قشنگ و دلربا. جالب هیچکدام نمی گویند من یا ما باید بکنیم همه می گویند باید بکنند.

اقای کریمی رئیس خانه کارگراز برنامه ویرانگر هفتم گفت و همچنین گفت:« دولت ومجلس حرفشان یکی است هر دو دست بدست هم داده اند تا کمر کارگر و بازنشسته بشکنند، راجع به ادغام صندوق ها گفت چرا ما را با صندوقهایی که سرشان به تنشان می ارزد مثل صندوق سپاه یا نفت ادغام نمی کنید»

جالب اینکه هيچكدام از اين اسدی ها از بی عرضگی های خودشان نگفتند. نگفتند برای بازنشسته ها چه فعالیت هایی کرده اند و چرا نرفته و درب مجلس بست ننشسته اند، چرا با موسوی رییس تامین اجتماعی در روز تامین اجتماعی جلسه داشته و گفته اند ما با این لایحه موافقیم و آقای موسوی رییس تامین اجتماعی اعلام کرد که ما با کانون ها به توافق رسیده ایم. آقای اسدی کانون عالی نگفت که با واریز حق بیمه ها به دارایی موافق است، نگفت که کانون ها باید به اداره دارایی مالیات بدهند آن هم از جیب بازنشستگان و هزاران نگفته دیگر.

کانون بی عرضه ای که از خانمی حمایت کرده که در طی ٤ سال نمایندگی مردم قزوین هیچکاری برای بازنشستگان و کارگران قزوینی نکرده و موافق لایحه هفتم توسعه است تا پدر زحمتکشان در بیاید حالا باز هم می خواهند این خانم را دوباره به مجلس بفرستند. الحق که کوری عصا کش کور دیگری است.