یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، یکشنبه های اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ٩ مهرماه در شهرهای تهران، رشت، کرمانشاه، اهواز، شوش برگزار شد.

در کرمانشاه بیش از ١٥٠ بازنشسته که در مقابل سازمان تامین اجتماعی گرد آمده بودند به سخنرانی ها گوش داده و شعارهایی علیه دولت سر دادند. یکی از بازنشستگان گفت:« نمایندگان بی عرضه، نمایندگانی که فقط به دنبال رانت هستید، شما مگر نماینده قاطبه مردم نیستید؟ مگر نباید از حل مشکلات مردم دفاع کنید؟ فقط می روید در مجلس حقوق بگیرید؟» که بازنشستگان شعار:«ما دیگه رای نمیدیم، عدالتی ندیدیم» فریاد زدند. سخنرانان به شدت از عملکرد کانون بازنشستگان به ویژه قانون شکنی جواد اکبری رییس سابق کانون بازنشستگان کرمانشاه انتقاد کردند.

در شوش بیش از ٥٠ بازنشسته که در قابل اداره تامین اجتماعی حاضر شده بودند با سخنرانی یک بانو که میگفت:«بیمارستان های تامین اجتماعی 3 نوع دارو بیشتر نمی دهد در حالی که هر ماه از ما مبلغ بیمه تکمیلی را کم می کند» بازنشستگان شعار :«پیام ما به دولت، خجالت خجالت» سر دادند.

بیش از ٨٠ تن از بازنشستگان در اهواز پس از حضور در مقابل اداره کار به خیابان آمده ضمن راهپیمایی شعار:«ننگ ما ننگ ما، صداوسیمای ما-نه مجلس نه دولت، نیستند به فکر ملت-اجرای همسان سازی، بدون حقه بازی» را گفتند.

در شوش نیز بیش از ٥٠ بازنشسته با شعار:«ما دیگه رای نمیدیم، عدالتی ندیدیم» به میدان آمده بودند.

در رشت کماکان بازار بگیر و ببند داغ است و فشار بر بازنشستگان بسیار. اما با این همه بازنشستگان گیلانی گردهم آمده و با اینکه هر تلفن بدستی را بازداشت و سیم جین می کردند بازنشستگان با صلابت کامل حضور پیدا کرده به ویژه بانوان نقش پررنگتری داشتند.

در همین روز بازنشستگان فولاد مازندران و اصفهان نیز در اعتراض به کمی مستمری ها و وضعیت بد درمان به خیابان آمده بودند. اصفهانی ها شعار می دادند:«حقوق نصفه نیمه، سکوت کنی همینه»

در تهران طبق روال یکشنبه های اعتراضی گذشته و با توجه به تهدیدهای بازنشستگان از طرف اعضای هیات مدیره کانون برای جلوگیری از ایستادن اعتراضی آنها در مقابل کانون به دلیل عملکرد توخالی، بازنشستگان تهرانی با جمع شدن در مقابل کانون تهران و صحبت با بازنشستگان و اعلام خواسته های خود و اینکه اینها نمایندگان خالی بند و بی عرضه ای هستند که هیچ دستاوردی نداشته و پاسخی برای مشکلات بازنشستگان ندارند. با آنکه هیات مدیره به بازنشستگان مستقل قول داده بودند که سالن اجتماعات را باز کنند تا این افراد در آنجا با بازنشستگان صحبت کنند، اما بازنشستگان مستقل با درهای بسته روبرو شده و به مقابل درب کانون آمدند. که در این حین آقای مجیدی با حالت تهدید به میان بازنشستگان آمده و با پررویی به آنها میگوید:«مگه قرار نبود که دیگه در مقابل کانون جمع نشوید؟» که بازنشستگان در جوابش گفتند:« نه همچین قراری نبوده» که در مقابل این پاسخ سرش را پایین انداخت داخل ساختمان رفت تا چه آشی برای بازنشستگان بپزد. بازنشستگان بارها به مجیدی گفته اند که او به پلیس امنیت گزارش بازنشستگان را می دهد.