هشدار به پیمانکاران و شرکت های نفت و گاز!

بدین وسیله به همه پیمانکاران و شرکت هایی که کارگران افغانی را جایگزین کارگران ایرانی می کنند هشدار می دهیم که بیش از این به نارضایتی کارگران ایرانی دامن نزنید و تنش را به کارگاهها تحمیل نکنید.

می دانیم که کارگران افغانی با عقب افتادن چند ماهه دستمزدشان، ارزانتر کارکردن، بدون رعایت ایمنی کار کردن مشکلی نداشته و برای شما سودهای سرشاری دارند اما ظلم به هر کارگر چه افغانی و چه ایرانی از دید سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران خطایی نابخشودنی است. لذا به شما فرصت می دهیم تا آخر شهریور کارگران افغانی خود را مرخص و یا اینکه همپای کارگران پروژه ای و طبق کمپین ٢٠/١٠ به آنان رفتار کرده و حقوق داده و مقررات را برایشان اجرا کنید.

کارگر افغانی بدون گیت پاس، بدون داشتن مجوز کار یعنی کارگری که وجود ندارد و اگر در حادثه ای بمیرد و یا مجروح شود پیمانکار هیچ مسوولیتی را در قبال این کارگران نداشته و از خود سلب مسوولیت خواهد کرد.

از همه کارگران پروژه ای می خواهیم اطلاعات شرکت هایی که افغانی ها در آنها مشغول کار هستند را با جزییات برای سندیکا بفرستند تا سندیکا در مورد این شرکت های متخلف اقدامات قانونی را انجام دهد.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران و کارگران پروژه ای تلاش دارند از ظلم و مرگی که این کارگران ناآگاه افغانی را تهدید می کند، آنان را رها ساخته و فرصت های شغلی را که این کارگران ناآگاه با تن دادن به استثمار و ظلم و فراهم ساختن سودجویی بیشتر برای پیمانکاران، از کارگر ایرانی سلب کرده است را به کارگران پروژه ایی باز گردانند.

برای همبستگی برادرانه و نجات جان کارگران افغانی و مقابله با ظلم و خلافکاری پیمانکاران و سودجویی آنان در مورد کارگران افغانی، با هم متحد شویم.

حذف شرکت های پیمانکاری و استخدام در شرکت نفت و گاز خواست همه کارگران است.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

١٥ شهریور ١٤٠٢