یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٢ شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی شهرهای رشت، تهران، اهواز، کرمانشاه، شوش دانیال و بازنشستگان فولاد در تهران و اصفهان دست به تجمع زدند.

در شوش دانیال با سخنرانی علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که می گفت: «وضعیت معیشتی توده کارگر بدتر شده و سفره ها هر روز کمرنگ تر می شود. واگذاری بانک رفاه و اجرا نشدن ماده ٩٦ تامین اجتماعی بی قانونی هایست که بر علیه زحمتکشان اعمال می شود» یکی دیگر از کارگران گفت:«پیام ما به دولت، ما همه شرمنده زن و بچه هامون شدیم امیدواریم که شماها هم شرمنده زن و بچه هاتون بشید با این وضعیتی که برای ما درست کردید»

در اهواز بازنشستگان با راهپیمایی به عدم رسیدگی به خواسته هایشان دست به اعتراض زدند. زنان پیشگام تظاهرات بوده و با حضور پر رنگ خود پس از رشت، نشان دادند که همگام با برادران خود از سفره های حقیرانه شان صیانت خواهند کرد و سکوت نخواهند کرد.

بازنشستگان فولاد اصفهان و تهران که در خیابان وزرا جمع شده بودند در پلاکاردهای خود نوشته بودند:« آیین نامه فولاد خط قرمز بازنشستگان فولاد است»

در کرمانشاه بیش از ٢٠٠ نفر بازنشسته که در میانشان زنان حضور بیشتری نسبت به قبل داشتند شعار می دادند:«دولت سرسپرده، گرانی رو آورده – صندوق پر درآمد، غارتگر چه بر سر تو آورد – دولت ورشکسته، پشت ما رو شکسته – ما میگیم حقوق کمه، قیمت نون زیاد میشه»

در قزوین یک بازنشسته در اعتراض به وضعیت درمان و معیشت روبروی اداره کل تامین اجتماعی ایستاد.

در رشت با حاکم شدن جو پلیسی و احضارهای گاه و بیگاه و محاصره نمودن بازنشستگان گیلانی، آنان همچنان با قدرت شعار:« تنها کف خیابون، بدست میاد حق مون» را می دادند. زنان جلودار این تجمعات هستند. پلیس با حضور در میان بازنشستگان و جلوگیری از گرفتن عکس و فیلم تلاش داشت تجمع را خنثا کند.

در تهران جمعی از بازنشستگان تهرانی با حضور در مقابل کانون بازنشستگان و گفتگو با بازنشسته ها به محل هیات مدیره کانون رفتند که کسی به جز آقای مجیدی تشریف نداشت. بازنشستگان از ایشان به عنوان یک عضو هیات مدیره پرسیدند در مورد توافق با وزیر کار در مورد بندهای مورد اعتراض ما در برنامه هفتم توسعه چه گفتید؟ که ایشان گفتند:«موضوع دروغ است» که یکی از بازنشستگان گفت اگر دروغ است چرا تکذیب نکردید موضوع به این مهمی را؟ بازنشسته دیگر در مورد گفته دهقان کیا که گفته بود ٥٠٠ قلم دارو از لیست تامین اجتماعی حذف شده است پرسش کرد، گفت:«داروهای حذف شده سیاستگذاری شورای عالی بیمه و وزیر بهداشت است» که جواب شنید پس شما به عنوان نماینده ما چکاره اید که این بلاها بر سر ما می آید. مجیدی گفت:«ما نامه نگاری کرده ایم» بازنشستگان یکصدا گفتند: نتیجه نامه نگاری چه بود؟ گفت:«هیچ»

گفتند چرا جلسات عمومی نمی گذارید، گفت:« پلیس نمی گذارد» گفتند پس چرا خانه کارگر می گذارد؟ گفت:«آنها حزب هستند می توانند….»

این پاسخ های سراسر دروغ و احمقانه که از دهان یک عضو فوق العاده بی عرضه هیات مدیره کانون در می آمد نشان از تلاش های!!!! مشعشعانه این بی عرضه ها دارد. این هیات مدیره بی عرضه باید استعفا بدهد.