گزارشی از پتروشیمی ایلام به سندیکا!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا مستقر در پتروشیمی ایلام، کارگران این واحد تولیدی با ارسال گزارشی به سندیکا خواستار بازتاب آن در سایت سندیکا و چاره جویی از مدیران سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران شدند.

شرکت پناه صنعت که مستقر در پتروشیمی ایلام می باشد با پیمانکاری آقای پناهی اهل دوراهون بین لردگان و بروجن می باشد. پناهی سهامدار شرکت هست و مدیرعامل هم آقای شکرگذاری می باشد.

کارگران گروه پایپینگ که در کمپین سراسری ۱۴۰۲ اعتصاب نمودند همگی را یا تسویه حساب و یا بلک لیست نمودند. بومی هایی که کمکی بودند با آنکه حقوقی ناچیز می گرفتند در حد ۷_۸ میلیون ولی از اعتصاب می ترسیدند؛ چون می دانستند اخراج و بلک لیست می گردند.

وضعیت غذایی درست نیست. وضعیت خوابگاهی داخل کانکس و هر کانکس ۶ تا کارگر هستند.

در پتروشیمی ایلام تبعیض بیداد می کند استادکاران گروه برق غیر بومی ۲۲ و بومی ها از ده تا چهارده تومان دستمزد می گیرند. کارگران پایپینگ غیربومی ها هم ۲۴ تومان می گیرند..

ایوب ارکوازی مدیر اجرایی سایت می باشد. او کارگران را به سر کار می آورد و دلال کار می باشد. کارگران را به عنوان اداره کار به سر کار می آورد و به آن ها وعده می دهد که شما را پس از پایان کار استخدام رسمی خواهیم نمود.

جدا از اینکه دستمزد و حقوق کارگری آن ها را پایمال می نماید؛ کو‌چکترین واخواهی و یا اعتراضی را از سوی کارگران برای گرفتن دستمزدهایشان و یا وضعیت حقوقی را با بی ادبی پاسخ می دهد و به آن ها توپ و تشر می زند و با بدرفتاری و پرخاشگری بی اندازه اش باعث می شود که کارگران دچار ترس از اخراج گردند و آینده خود و خانواده هایشان به سوی نابودی رود. همه کارگران بومی و غیر بومی بایستی از زیر نگاه ذره بینی او رد شوند. هر کس که نتواند نگاه ویژه او را به خودش جلب نماید با اخراج ر‌وبرو خواهد بود.

ایشان در سایت هیچ کاری به جز خبرچینی و خبر رسانی از کارگران را ندارد و به عبارتی دیگر همان رئیس پلیس کارگاه می باشد تا مبادا صدایی به نشانه اعتراض بلند گردد. حتا ایوب ارکوازی یخ را هم در کارگاه جیره بندی نموده است و باکس یخدان را در ساعت ١٠ صبح با قفل می بندد و آن را فردا ساعت ۸ صبح باز می نماید تا کارگران به گفته خودش یخ را حیف و میل نکنند

۵/۱۴۰۲/١٩

فرستاده از سوی کارگران پتروشیمی ایلام به سندیکای کارگری