اعتصاب بازنشستگان مجتمع مس!

بنا به گزارش دریافتی از گزارشگر پیام سندیکا در مجتمع مس سرچشمه در تاریخ 9 تیرماه 1402، بازنشستگان مظلومِ مجتمع مس سرچشمه، برای تمام حرف های شنیده نشده و چپاولِ صندوق بازنشستگان،و اعتراض به واگذاری این صندوق به یک صندوق خصوصی، از صبح درب کارخانه را بستند.

رئیس دولت در شهر رفسنجان استان کرمان در حالی به نماز ایستاده بود که حتا حرفهای نماینده ی بازنشستگان مس را هم نشنید!

به بهانه ی حضور ایشان در روز جمعه، از صبح بازنشستگان در جلوی دربهای اصلی کارخانه تجمع کردند.

صندوق بازنشستگان مجتمع مس سرچشمه که به صراحت طبق ماده ی 7 اساسنامه ی صندوق، یک موسسه ی غیرانتفاعی و دایر به سرمایه ی بازنشستگان است به بهانه ای واهی در حال واگذاری به دولت است. شرکت ملی صنایع مس که خصوصی شده، نهادی در زیر دست دارد که به خاطر سرمایه ی سهام دارانش، نهادی دولتی تلقی شده و توسط دولت غارت می شود.

صندوقی که بیش از 50 درصد از سهام آن متعلق به بازنشستگان است چگونه دولتی تلقی می شود و مشمول ماده 17 قانون تجمیع صندوق های بازنشستگان می گردد؟!

این صندوق با بیش از پنج هزار و پانصد نفر عضو قرار بود که توسط دولت، بودجه ی کمکی دریافت کند؛ اما حال یکسره بلعیده می شود و به انواع و اقسام صندوق های بازنشستگانِ ورشکسته مثل معلمان و مخابرات می پیوندد. گویی هیچ عزمی برای نجاتِ این زحمتکشانِ جامعه وجود ندارد و فقط دولت منبعی از سرمایه را به بهانه های مختلف می خواهد ببلعد!

گزارشگر پیام سندیکا-مجتمع مس سرچشمه