نان برای زندگی، نه جان برای نان (١٤)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، با گذشت ١٩ روز از کمپین ١٠/٢٠ اعتصاب به قوت خود باقی است و با همه توطئه های کارفرمایان کمپین به راه خود می رود. تمام تلاش پیمانکاران برای شکستن اعتصاب به این منجر شده است که در پتروشیمی نوری شرکت پتروهمگام فقط توانسته اند دو نفر فیتر را به خدمت بگیرند که آن هم از بستگان پیمانکار هستند.

در شرکت رگبی‌ پالایشگاه اصفهان جوشکاران اعتصاب شکن وارد کارگاه شده اند که از آنان می خواهیم به کمپین پشت نکرده و نان برادران خود را آجر نکنید اما بقیه رشته ها همچنان در اعتصاب هستند. این جوشکاران نمی توانند کاری از پیش ببرند چرا که فیلترها هنوز در اعتصاب هستند.

در مجتمع مس سرچشمه در تاریخ ١٩ اردیبهشت ماه ١٤٠٢، اعتصاب شرکت رامپکو با پرداخت مطالبات قبلی کارگران و وعده ی افزایش حقوق مناسب پایان یافت. توافق شد در روزهای جاری افزایش دستمزد سال جدید از سوی مدیریت مجموعه اعلام گردد. هر چند تعدادی از کارگران پایپینگ کار این مجموعه به نشانه ی اعتراض هنوز به سایت بازنگشته اند.

شرکت تارا که در روزهای پیش با این اعتصابات همراه شده بود نیز با افزایش ٤٠ درصدی دستمزد، فقط اکیپ نصب استراکچرآغاز به کار کرده اند، ولی گروه پایپینگ آن پروژه نیز هنوز به کار بازنگشته اند. با این حال تعداد افراد بازگشته به کار بسیار اندک هستند و با این تعداد نمی توانند کاری پیش ببرند.

ای میهنی که در تو به خواری

مثل اسیر جنگی، یک‌ عمر زیستیم

زین گونه زیستیم و به هق‌هق گریستیم

اما، از مبارزه پا پس نکشیدیم.