یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز 17 اردیبهشت مطابق هر هفته بازنشستگان تامین اجتماعی برای حصول به حقوق خود در شهرهای تهران، اراک، کرمانشاه، قزوین، بابل، شوش دست به تجمع زدند. در این شهرها که در مقابل فرمانداری و سازمان تامین اجتماعی شهرهایشان صورت گرفت بازنشستگان خواهان اجرا شدن مواد 111 و 96 قانون تامین اجتماعی هستند. با افزایش قیمت ها در 47 روز گذشته بایستی ماده 96 قانون تامین اجتماعی اجرایی گردد. افزایش 21 و 27 درصدی مستمری بازنشستگان قانونی نیست و سفره های خالی بازنشستگان را خالی تر خواهد کرد.

در تهران بازنشستگان با تهدیدهای امنیتی روبرو بوده و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به محلی برای گرفتن تعهد از بازنشستگان تبدیل شده است. هیات مدیره بی عرضه کانون تهران که از عهده سوالات بازنشستگان برنمی آید پلیس امنیت را سپر خود کرده است. با این وجود بخشی از بازنشستگان با حضور در اداره کار تهران پیگیر نامه شماره 200894/90 مورخه 24/11/1401 که از سوی بازنشستگان امضا شده بود و به رییس تشکل های کارگری کارفرمایی تهران نوشته شده بود، شدند. در این نامه از بی عملی و عدم گزارش دهی به بازنشستگان و اینکه:« سایت کانون به روز نیست و خبری از عملکرد آقایان نیز در آن وجود ندارد، اگر هیات مدیره فعالیت دارد چرا اطلاع رسانی نمی کند و اگر فعالیت ندارند نسبت به وظایف خود قصور ورزیده و باید استعفا دهند»

با سخنان مسول تشکلهای کارگری اداره کار استان تهران مقرر شده بازنشستگان طبق اساسنامه به بازرس کانون شکایت های خود را داده و چنانچه به مدت یک هفته نتیجه ای حاصل نشد موارد را به اطلاع اداره کار استان برسانند.