نان برای زندگی، نه جان برای نان (١٢)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، با گذشت ١٥ روز از کمپین ٢٠/١٠ و خروج بیش از ٦٠ هزار کارگر از پروژه ها می گذرد. حتا اظهارات بی خردانه مدیر منطقه ویژه برای جایگزین کردن کارگران اعتصاب شکن هم با شکست روبرو شده و کمتر از ١٥٠ نفر جذب شدند که ٦٠ نفر آنها دیروز پروژه ها را ترک کردند.این کارگران علت ترک کار خود را بدنام نشدن و فحش ناموس نخوردن گفته و به پیمانکاران گفتند که باید نان حلال، نه نان ….. به خانه ببرند. درود به شرف این کارگران.

از پروژه ها خبر می رسد که آهسته آهسته پیمانکاران با کارگران تماس گرفته البته اول با زبان تهدید و سپس با زبان نرم از آنان می خواهند که به سرکار برگردند.

همانطوری که در بیانیه اول کمپین گفته شده است تا دستیابی به افزایش حقوق ٧٩ درصدی و رعایت ٢٠/١٠ با ٨ ساعت کار و درست شدن لیست های بیمه و مسایل رفاهی خبری از کار کردن نخواهد بود. این موارد حتمن باید در قراردادها ذکر شود که اگر رعایت نشد قابل شکایت باشد.

دوستان کارگر، آنچه مهم است اتحاد و یگانگی در برابر توطئه های پیمانکاران است. باز هم تاکید می کنیم از بین خود نمایندگانی انتخاب کنید تا در زمان مذاکره خواسته شما را اجرایی کنند. بزودی مقاومت پیمانکاران شکسته خواهد شد و شما باید آماده مذاکره برای اجرایی شدن خواسته های خود باشید چرا که هر روزی که می گذرد مدت تحویل پروژه ها کمتر شده و پیمانکاران به دیرکرد در تحویل پروژه ها نزدیک می شوند و می بایست جریمه این دیر کرد را بدهند.

کارگر متحد کارگر