یکشنبه های اعتراض

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٠ فروردین ١٤٠٢ بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، قزوین، تهران در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و مزد تعیین شده توسط شورای ضد کارگری عالی کار تجمع کردند. در شوش بازنشستگان در مقابل فرمانداری با دادن شعار خواستار بهبود وضعیت معیشتی خود شدند.

در قزوین بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل اداره کار تجمع کرده خواستار گفتگو با مسوولین در خصوص مشخص شدن مستمری ها و موضوع ٢٥ درصد همسان سازی اجرا نشده گردیدند.

در تهران طبق وعده قبلی بازنشستگان ساعت ۱۰ صبح در مقابل ساختمان کانون بازنشستگان تهران در مخالفت با مصوبه شورای عالی کار و سکوت معنادار اعضای هیات مدیره کانون بی خاصیت تهران تجمع اعتراضی برپا کردند و نامه ای را که متن آن اعتراض به وزارت کار و کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی بود را به امضا بازنشستگان رساندند. در متن این نامه بازنشستگان خواستار اصلاح حقوق بر طبق تورم و بر اساس گزارش بانک مرکزی ایران که همانا ٥/٤٦ درصد می‌باشد، شدند. در این بین تعدادی از بازنشستگان با مراجعه به ساختمان فوقانی کانون و سوال از هیات مدیره در خصوص نداشتن فعالیت برای احقاق حقوق بازنشستگان شدند. یکی از بازنشستگان سوال کرد:« مگر قرار نبود از ابتدای سال ۱۴۰۲، شما ۲۵ درصد همسان‌سازی ۹۹ را در احکام اعمال کنید، پس چی شد؟» دیگری سوال کرد:« این یعنی چی که بانک مرکزی تورم اعلامی ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ را ٥/٤٦ درصد اعلام می کند، در حالی که تورم واقعی خیلی بیشتر از این هاست و بعد دولت خودسرانه با توجه به ترکیب غلط شورا برای مصوبه افزایش حقوق سالانه، برای سایر سطوح ۲۱ درصد و برای حداقل بگیران ۲۷ درصد افزایش را اعلام می کند» که آقای مجیدی عضو هیات مدیره گفت:« اون برای شاغل ها هستش و نه برای بازنشستگان. برای بازنشستگان هنوز تصمیمی گرفته نشده است» در جواب ایشان، بازنشسته دیگری گفت:«متاسفانه همه ساله این مصوبه های شورای عالی کار، برای همه بازنشستگان و شاغلان اعمال می شود» بازنشستگان هم در اعتراض به این حرف گفتند شما پس دارید چه می کنید؟ نشسته اید که چه بشود؟» و به این ترتیب خشم و نارضایتی خود را از عملکرد اعضای کنونی کانون تهران بیان میکردند. این تجمع در ساعت ۱۲ ظهر خاتمه یافت و بازنشستگان نامه های امضاء شده را جهت ارسال به وزارت کار و کانون عالی بازنشستگان و نسخه ای از آن را هم جهت رسانه ای و خبری کردن آن به خبرگزاری کار ایران، ایلنا ارایه دادند.