شرکت آبادراهان پروژه گوره به جاسک خلافکار!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، شرکت آبادراهان مجری پروژه خط لوله گوره به جاسک ناظم کشاورز جانشین مدیر پروژه هنوز حقوق فروردین کارگرانش را پرداخت نکرده است و سه ماه عقب افتادگی دارد. این شرکت که در پست برق ۱۳۲ کیلو تلمبه خانه ۱ اهرم که تمام شد، پست برق ۲۳۰ کیلو تلمبه خانه ۲ گوره، پست برق ۴۰۰ کیلو خورموج، پست برق ۲۳۰ کیلو دیلم، نصب و سیم کشی دکلها بین گوره و کاره مرکزی هم در دیلم است فعالیت می کند.
با آنکه طبق دستور وزارت کار می بایست ٣٨ درصد به حقوق ها اضافه کند فقط ٣١ درصد آن را عملیاتی کرده اند. نفرات دفتر فنی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان به حقوقشان اضافه شده است. البته چون مصوب دولت حق مسکن ٦٥٠ هزار تومانی را غیرقانونی ٥٥٠ هزار تومان کرد این شرکت هم ١٠٠ هزار تومان از حق مسکن ها کم کرده و قراردادها را باز نویسی کردند و نسخه ای هم به کارگران نداده اند. در این شرکت کارگران ٢٤/٦ بوده و روزانه ١٠ ساعت کار می کنند. به تازگی هم از نیروی افغان استفاده میکنند تا سود بیشتر ببرند. وضعیت خوابگاهها افتضاح است. بیمه کارگرانش را با دغلبازی کارگر ساده رد می کند. به جای گرفتن سرویس های رفت و آمد کولر دار، سواری خود پرسنل را با روزی ۵۰ هزار تومان کرایه کرده اند. چند ماهی است که نهار بهتر شده چون رستورانها قراردادشان را لغو کرده اند. شام و صبحانه قبلا روزی ٢٠ هزار تومان می دادند که در حال حاضر غذا می خرند و به خوابگاهها ارسال می کنند.سوسیس، عدس، مرغ یکبار در هفته، تخم مرغ… اینها غذای کارگران است.
این شرکت مخالف کمپین ٢٠/١٠ است و پارسال مطرح می کردند که:« مراقب باشید کمپین بیست ده به کارگاه نرسه وگرنه تسویه تون رو میدیم و از نون خوردن می اندازیمتون»
پروژه ای که ۴۲ میلیون یورو قراردادش است اینگونه با کارگرانش رفتار می کند تا سود بیشتری برده و کارگرانش هم بیشتر فقیر و برده وار کار کنند.
به اطلاع دوستانی که در این پروژه کار می کنند می رسانیم موارد تخلف این شرکت را به بازرسان شرکت نفت از سوی سندیکا اعلام خواهد شد و نماینده ٢٠٠٠ کارگر پروژه ای مازیارگیلانی نژاد هم پیگیرش است.
متحد باشیم، موفقیم