*چرا حوادث کاری در ذوب آهن رخ می دهد!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با عدم اطلاع رسانی و بررسی تحلیلی حوادث کاری اتفاق افتاده در ذوب آهن نمی توان از بروز بعدی این حوادث جلوگیری کرد. اینکه کارگران چرا قبل از بازنشستگی و یا کمتر ١٠ دهسال بعد از بازنشستگی می میرند، مسایلی است که باید توسط بخش بهداشتی و درمانی ذوب آهن تحلیل و پیشگیری شود، که نمی شود.
غلامعباس معتمدی بیست روز مانده به بازنشستگی دچار حمله قلبی شد ایشان جوشکار مهندسی نت است.
جوادحسـین زاده از بخش مدیریت راه آهن و ترابری ذوب آهن از ناحیه ســتون فقـرات دچار آسیب دیدگی شده و تحت درمان قرار دارند.
جان باختن علی سلیمانی آتشکار ارشد کوره بلند ذوب آهن در حادثه کار در کوره بلند.
اینها کمترین اماری است که ما داریم و فقط مربوط به یک ماه خرداد است. اما چرا این موارد پیشگیری نمی شود را باید در تعلل در بهسازی و تعمیرات دوره ای دانست.

کوره حرارتی نورد ٥٠٠ در ٢٢ اردیبهشت با وقفه ٥ ساله تعمیر شد. در حالی که بازه زمانی دوره تعمیراتی بین ٢ تا ٣ سال دارد. همچنین تعمیر اساسی جرثقیل شماره ٢ نورد ٥٠٠ که شارژ شمش به داخل کوره را انجام می دهد نیز بعد از وقفه ٥ ساله انجام شد.
با اتفاقات صورت گرفته در کوره بلند شورای معاونین ذوب آهن در اواخر خرداد این موارد را مصوب کردند: «حضور پررنگ تر کارشناسان ایمنی، خرید سفارشات در تعمیرات، ضرورت رعایت مسایل ایمنی و تامین وسایل ایمنی و بهداشتی »
وقتی در ابر کارخانه ای مانند ذوب آهن متوسط عمر مدیریت ها ٣ سال است باید شاهد اینگونه اتفاقات باشیم. مدیرانی که گاه از جنس ذوب آهن نیستند.