گرامی داشت نام و یاد قهرمان ملی و نوجوان جانباخته راه میهن زنده یاد علی لندی در سرزمین زاگرس شهرستان ایذه

در تاریخ ١٣|٨|١٤٠٠ شهرستان ایذه میزبان میهن دوستانی بوده است که از راههای دور و نزدیک بر سر مزار جانباخته راه میهن زنده یاد علی لندی آمدند و در چهلمین روز درگذشت این بزرگمرد نام و یادش را گرامی داشتند و روانشاد ویژه خود را به خانوده های لندی ابراز داشتند.

در این میان کارگران سندیکای فلزکار مکانیک ایران به همراه پویشگران فرهنگی و ادبی ایل سترگ بهمیی نقشی پرشور در مراسم بزرگداشت این قهرمان راه میهن به انجام رسانیدند و به سوگ نشستند و با خانواده این نوجوان جانباخته و مردم شهرستان ایذه و ایل بزرگ بختیاری ابراز همدردی نمودند.

در این مراسم پرشور که با پیوستن سران کشوری و لشکری و مردم خونگرم شهرستان ایذه با خوانندگی یا سوگواری مرتضی باب به انجام رسیده بود جا دارد از کوششها و پویشگری های شبانه روزی مهربان حسن سعادت و برادرش عزت سعادت در به انجام رسانیدن این مراسم سوگواری و یادبود سپاسگزاری ویژه را داشته باشیم. زنده یاد علی لندی که در ١٨ شهریور ١٤٠٠ در میان زبانه های آتش جان دو تن از هم میهنانش را نجات داد و خودش هم در این میان جان باخت برای همه فرزندان ایران زمین الگویی فراموش ناشدنی است.

سرزمین زاگرس که سرشار از دلاوری ها و بی باکی های شیرمردان و شیرزنان قوم لُر هست؛ الگوهای میهن پرستی بسیار دارد و هر از گاهی تاریخ برای جانفشانی آنان دوباره سازی می شود. سرزمین آریوبرزنها و شیرعلی مردانها و بی مریم ها و….است و هم اکنون نیز نوجوانان و جوانان قوم لر همچون زنده یادان بهنام محمدی ، شهرام محمدی و علی لندی از ایل بختیاری و عنایت آزغ از ایل بهمیی با جانفشانی خودشان در میان گدازه های آتش سوزان و گلوله و تانک برای ما مردم ایران الگوهایی ماندگار و پویا خواهند بود. بهتر است این را نیز به یاد داشته باشیم که این بزرگمردان راه میهن از طبقه کارگر بوده اند و این می رساند که خویشکاری یا مسوولیت پزیری یک کارگر یا فرزند او تا به آنجا می رسد که نه گلوله و تانک او را از خویشکاری یا رسالتش به گریز وا می دارد و نه زبانه های آتش او را از کارش باز می دارد. همانگونه که در این مراسم گفته شد؛ در سرزمین زاگرس تصمیم گیری های بزرگ میهنی گرفته می شود و از به پا خواستن زاگرس نشینان به سرکردگی سردار اسعد بختیاری و فتح تهران و باز پس گرفتن مجلس شورای ملی در صد سال پیش سخن به میان آمد…و ما این را نیز می دانیم که اعتصابات سراسری کارگران پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی ها و به زانو درآوردن کارفرمایان و پیمانکاران برای ارج گزاری و پاسداشت حقوق قانونی کارگران سرزمینمان را فرزندان زاگرس رقم زدند و در همین جا سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران دست توانای همه کارگران زاگرس نشین را که شهامت و خِرَدورزی از آن فرو می بارد به گرمی می فشارد و درودهای بی پایان خود را به همه آنان و قوم بزرگ لُر پیشکش می داریم. امیدواریم که همه توان خودمان را در راه سرافرازی مردم میهنمان ایران و خانواده های کارگران به کار ببریم. در پایان از میهمان نوازی مردم خونگرم ایذه و خانواده زنده یاد جانباخته راه میهن، علی لندی و از همه کسانی که در این مراسم ویژه نام و یاد قهرمان ملی و میهنیمان را پاسداری نمودند سپاسگزاری بسیار داریم.

با سپاس فراوان وارتان خرمدین ،سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران

١٣ آبان ١٤٠٠