خواسته های کمپین پرچم کارگران است!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی سومین روز خود را سپری کرد تا مدیران بدانند با کارگران نمی شود بازی کرد و خواسته های ما به حق و قانونی است. آیا تخصیص پاداش و مزایای رفاهی متناسب با منطقه، افزایش کیفیت وعده های غذایی، بروزرسانی طرح طبقه بندی مشاغل و بیمه تکمیلی، پرداخت بموقع و تسویه حساب، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و بهبود سطح دستمزدها، ٢٠ روز کار و ١٠ روز مرخصی، بهبود وضعیت خوابگاهها و غذا در سطح قابل قبول، ایمنی محیط کار خواسته های غیرقانونی هستند؟ تمامی این مشکلات از زمان آمدن پیمانکاران ناخلف به پروژه های نفت و گاز ناشی شده و می بایست بساط پیمانکاری را جمع کرد.

در شرکت جهانپارس پتروشیمی صدف هم متاسفانه بدقولی به کارگران ادامه دارد و هنوز افزایش حقوق در نظر گرفته نشده است. با آنکه از ۲هفته پیش نصاب ها اعتصاب کردند اما شرکت با پررویی تمام گفته است که: «هر کسی نمیخاد تسویه کنه بره» ۲۰ نفر از نصاب ها تسویه کرده رفتند. همین شرکت جهانپارس در پتروشیمی بوشهر فاز یک همیشه دو ماه حقوق عقب افتاده داشته و ٢٣ روز کار و ٧ روز مرخصی با کارگران حساب می کند.

کارگران باید تاکنون یاد گرفته باشند که زیر بار رفتار غیر قانونی کارفرمایان نباید بروند و با دست کشیدن از کار و مراجعه به ادارات قانونی دست های قانون شکن کارفرمایان را رو کنند و بدانند سندیکای کارگران فلزکارمکانیک خوزستان نیز همراهشان هست.

کارگر متحد کارگر