کمپین ٢٠/١٠ الهام بخش کارگران!

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، اعتراضات به وضعیت بد زندگی و کاری در مراکز نفتی همچنان ادامه دارد.

١- روز ٨ و ٩ آبان کارگران پتروشیمی آبادان با تجمع در این شرکت خواستار اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش حقوق های دریافتی، امنیت شغلی، بازگشت به کار ۴ نفری که برای ایجاد شورای اسلامی کار اخراج شدند، هستند.

٢- در همین روز کارگران پتروشیمی رازی برای چندمین روز در اعتراض به وعده های داده شده و افزایش نیافتن حقوق و مزایا دست از کار کشیده و مقابل ساختمان مرکزی شرکت تجمع کردند. خواسته‌های کارگران پاداش و مزایای رفاهی متناسب با منطقه، افزایش کیفیت وعده های غذایی، به روز رسانی طرح طبقه بندی مشاغل برای افزایش دریافتی ها و بیمه تکمیلی بوده است .اعتصاب کارگران باعث شده اورهال شرکت نیز متوقف گردد.

٣- در روز شنبه کارگران پروژه ای پتروشیمی کوه مبارک جاسک نیز در اعتراض به عقب افتادن حقوق ها دست به اعتصاب زدند. این کارگران که در شرکت پیمانکاری کیسون مشغول به کار هستند، بیش از ۶ ماه است که هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکرده و پیمانکار نیز در این مدت از پاسخگویی به کارگران خودداری کرده است.

٤- كارکنان قراردادی اتاق کنترل، سایت و کارگران واحد تعمیرات پتروشیمی بیستون کرمانشاه هم در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت دستمزدها و شرایط کاری دست به اعتصاب زده و در محوطهٔ شرکت تجمع کردند.

اما کمپین ٢٠/١٠ باعث شده دیگر کارگران مشاغل دیگر نیز در اعتراض به سختی زندگی و کارشان دست به اعتراضات گسترده تری بزنند.

شنبه ۸ آبان کارگران ماشین‌سازی تبریز، در اعتراض به بی عرضگی مدیران در این کارخانه، ۱۱ نفر از مدیران و مشاوران جدید این کارخانه را بیرون کردند.

امروز نهم آبان ماه کارگران کارخانه ماشین سازی اراک نیز با خواست افزایش حقوق متناسب با تورم و بالا بودن هزینه‌های زندگی در محوطه شرکت دست به اعتراض زدند.

کارگران در همه جای ایران از سختی زندگی در عذابند و متاسفانه دسترنج آنان را عده ای چپاولگر به یغما می برند. ما بارها گفته ایم هیچ پیچی بسته نمی شود، هیچ لوله ای جوش نخواهد خورد، هیچ خودرویی از درب کارخانه بیرون نخواهد رفت تا کارگران نخواهند. حق کارگران زندگی انسانی است و برای آن دست از تلاش برنخواهند داشت.

کارگر متحد کارگر