بنام وجودی که وجودم ز وجودش شده موجود

همه میدانیم پیروزی‌های بزرگ راحت بدست نخواهد آمد، بدون هزینه، بدون آسیب و ضرر هرگز پیروزی‌های بزرگ کسب نمی شود. روی سخنم بیشتر با افرادی که جوان تر هستند و تجربیات کمتری دارند، مخصوصن افرادی که خیلی دلشوره دارند که زودتر سرکار برگشته و یا بدتر، کسانی که سرکار هستند، روی سخن با شماست که هنوز نمی دانید.

دوستان و همکاران کارگر و زحمتکش!

ای کسانی که برای به دست آوردن هر لقمه نان درهوای جهنمی عسلویه بارها و بارها چکش زدید و بارها چکش روی دست خود زدید، و یا آسیب ها و صدمه های زیادی تجربه کردید، یا عده ای که روزها در آن هوای آتشین جنوب پشت در پالایشگاه منتظر پذیرش برای کار ایستادید. خوب می دانم زمانی را که روی لوله های داغ نشسته جوشکاری می کنید چه آرزویی دارید. می توانم تصور کنم لحظه ای را که موقع سنگ زنی پلیسه وارد چشمانتان شده و چنان دردی تجربه کرده ایم که همان لحظه با خود عهد کردیم که دیگر پروژه نیاییم، ولی دوباره برگشتیم، چون نیاز داشتیم.

شاید بارها توسط پیمانکار و یا نیروهای آن تحقیر و توهین شدیم اما باز دست از کار نکشیدیم چون در مقابل خانوادت تعهد داریم، چون نیاز داریم.

این نیاز است که انسان را وادار به هر کاری می‌کند. نیاز خود و افرادی که تحت حمایت او هستند انسان را وادار می کند تن به کارهایی دهد که در شرایط عادی هرگز نمی پذیرد.پس حالا که نیاز داریم و مجبوریم چنین فشارهایی را تحمل کنیم بیایید با خود عهدی ببندیم که به اندازه زحمت و فشار و آزاری که تحمل میکنیم دستمزد بگیریم نه کمتر نه بیشتر.

برای به دست آوردن این جایگاه و این امتیاز باید به سختی مبارزه کرد و پیروز شد. برای بدست آوردن پیروزی های بزرگ جان ها باید قربانی شود، اموال و دارایی ها باید به غارت برود.

دوستانی که سن بالاتری دارند بهتر می دانند برای پیروزی انقلاب جانهای بسیاری فدا شد و خسارتهای غیر قابل تصوری وارد شد به مردم ایران، تا پیروز شدند.(همین انقلاب به راحتی بدست نیامده که الان تعدادی آنرا خیلی ساده گرفتند و به نابودی می کشاند)

دوستان من خوش بین باشید و خوشدل و این را بدانید پیروزی ازآن ماست لکن برای بدست آوردن پیروزی نهایی باید سختی های بیشتری تحمل کرد اما مهمتر از همه اینکه پیروزی به دست آمده بسیار شیرین و گواراست. و بدانید که لذت هر لحظه بهره‌مندی از آن پیروزی بارها و بارها به خسارتها و ضرر های امروز می‌ارزد و پس از آن همیشه در عزت و سربلندی زندگی خواهیم کرد و کسی را توان زورگویی به ما را نخواهد داشت.

ای برادران زحمتکش، که می دانم نان به قدرت بازوی خویش می خورید و منت هیچکس را نمی پذیرید بیایید در این امتحان نیز همانند گذشته سربلند باشیم و پیروزمندانه به کار و تلاش ادامه دهیم چون اگر غیر از این رفتار کنیم و در این مبارزه مغلوب شویم وضعیت کار و سرنوشت زندگی ما بسیار دردناک تر از قبل خواهد بود. این را بدانید و باور داشته باشید که اگر چنین باشد قطعا پیروزی با ماست اگر غیر از این باشد وای به حال کارگر مخصوصاً کارگر پروژه که به ((صـلابـه خواهنـد کشـیـد))

کارگر برادر کارگر

قـنـبـری- عضو سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

١٤٠٠/٤/٢٢