نه به بی قانونی و گرسنگی!(٢٤)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢٢ تیرماه، ٢٥ روز از تخلیه سراسری نیرو در پروژه ها می گذرد و کارگران با تمام قدرت هنوز بر سر پیمان خود با کمپین ٢٠ – ١٠ ایستاده اند و پیروزی هایی را هم رقم زده اند. شرکت عمران سپاهان اصفهان (فولاد گل گهر واحد اکسیژن سیرجان)پنجمین شرکتی است که با درخواست های کمپین موافقت و با کارگرانش قرارداد بست.

البته در کنار این موفقیت ها تهدیدها بر علیه کارگران ادامه دارد. پیام تهدیدآمیز مدیریت شرکت odcc اصفهان با وجودی که هنوز ٢ ماه حقوق کارگران را عقب انداخته و پرداخت ننموده اند با چنین پررویی به کارگر پیامک می زنند:« پرسنل محترم اجرایی او دی سی سی با درود، احتراما خواهشمند است طبق اعلام مدیریت نسبت به حضور در کارگاه حداکثر در تاریخ چهارشنبه بیست و سوم تیرماه اقدام فرموده تا از هرگونه عواقب احتمالی جلوگیری شود» یکی نیست به این آقایون حالی کنه که بدتر از حالا که نخواهد شد به اضافه اینکه اگر تا حالا کارگر گیر آورده بودی که اصلن به کارگرانت پیامک نمی زدی.

از دیگر ترفندهایی که کارفرمایان می زنند یکی هم این مورد است: «شرکت ppi پتروپایدار ساتراپ صنعت پیمانکاری شهبازی با کارگران تماس گرفته که بیاید سرکار هروقت کمپین تایید شد ماهم حقوق کمپین میدهیم» و یا شرکت صنعت پژوهان با ریختن ٩٠٠ هزار تومان به کارت کارگرانش بعد از ٢ ماه، انتظار دارند کارگر به سرکار برگردد. این ترفندها فقط برای دلسرد کردن همه کارگران طرفدار کمپین است.

اما کارگرانی که به کمپین پشت کرده و به سرکار رفته اند با مجازات روبرو شده اند. پروژه های فعال در بندر صادراتی مجیدیه بندر ماهشهر از جمله شرکتهای تهران جنوب وستاره تاراج کارگرانی که در کمپین شرکت کرده بودند و حالا به کمپین پشت کرده اند و این هفته سرکار برگشتند، را از کار در سالنهای سرپوشیده محروم کردند تا در گرما بسوزند.

برادران، کارفرما فقط سودش را می خواهد و ما برای اینکه به او یاد بدهیم انسانیت چیست، او را از سودی که خواهانش است محروم می کنیم تا از غصه دق کند.

باز هم اعلام می کنیم اولین شرط مذاکره با کارفرمایان برای بازگشت به کار واریز و تسویه حقوق های عقب افتاده است و سپس مذاکره برای خواسته های کمپین.

خبر رسیده است که شرکت ساپک در پتروپالایش کنگان و شرکت پتروشیمی محمدیان در پروژه سومار غرب هنوز اردیبهشت و خرداد کارگرانش را تسویه نکرده اند.

دوستان هرچه ما صبور باشیم، کارفرمایان بیشتر ضرر خواهند کرد و مجبورند به خواسته های کمپین سر خم کنند.

همچنین برادرانمان در هفشجان و ایذه و تنگ کار با برگزاری گردهمایی، حمایت خود را بار دیگر با اهداف کمپین اعلام کردند. درود به شرف همه کارگران هوادار کمپین.

از گذاشتن نام برادرانی که به کمپین پشت کرده اند خودداری کنید و به دشمنی دامن نزنید که کارفرما از آن بهره برداری خواهد کرد. کافی است نام شرکت هایی که به کمپین پشت کرده اند را بگذارید.

همچنان راهکار اصلی پیروزی کمپین، گفتگو با کارگرانی است که هنوز در پروژه ها مشغول به کارند و بعد کارگران بیکاری که کارفرمایان آنان را وسوسه می کنند به جای اعتصابیون به سرکار بروند.

پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر