نه به بی قانونی و گرسنگی (٢٣)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ٢١ تیرماه با تعطیل شدن پروژه های انبار نفت شش مخزنی ماشین سازی اراک با پیمانکار ی عبدالرسول فتحی، ایستگاه شماره پنج قلعه غازی بندرعباس شرکت پایندان، پالایشگاه قدیم بندرعباس تعداد کارگران شرکت های همراه کمپین ٢٠ – ١٠ به عدد ١١٠ رسید. این به دلیل گفتگوهایی است که برادران ما با شاغلین در پروژه ها نمودند و نتیجه اینکه هر روز شرکت های بیشتری تعطیل شده و کارگرانشان به کمپین می پیوندند.

دوستان، بسیاری از کارگران از موضوع کمپین خبر ندارند و این وظیفه ماست که آنان را آگاه کنیم تا به کمپین بپیوندند.

امروز هم یک شرکت دیگر با کارگرانش بر طبق کمپین قرارداد بسته است. پیمانکاری منصوری مجری پایپینگ و تاسیسات مکانیکی مجتمع مس سرچشمه که به کارگران مقاومش این پیروزی را تبریک می گوییم و اعلام می کنیم که پیروزی هر کارگر پیروزی تمام کارگران است.

در ادامه به گروگان گرفتن حقوق عقب افتاده کارگران، پتروشیمی آپادانا شرکت دوریز پیمانکاری فرجود با آنکه با کارگران خود تسویه کرده اما هنوز حقوق خرداد را پرداخت نکرده است و جوابگوی کارگران هم نیست.

شایعه سازان که از سوی کارفرمایان هدایت می شوند مرتب در گروهها بذر ناامیدی پراکنده تا کارگران باور کنند که کمپین شکست خورده است والا کسی سرکار نیامده و فقط تعداد اندکی نیرو ساده از میدان عسلویه و نخل تقی برای بعضی از شرکت ها آورده شده اند آنهم برای سیاه لشکری.

دوستان هوشیار باشیم و به ندای شوم تفرقه افکنان گوش ندهیم. صبور باشیم تا چهره زیبای پیروزی را ببینیم.

از توهین به کارگران مشغول به کار خودداری کنید و به دشمنی دامن نزنید که کارفرما از آن بهره برداری خواهد کرد. همچنان راهکار اصلی پیروزی کمپین، گفتگو با کارگرانی است که هنوز در پروژه ها مشغول به کارند و بعد کارگران بیکاری که کارفرمایان آنان را وسوسه می کنند به جای اعتصابیون به سرکار بروند.

باز هم تاکید می کنیم که اولین شرط مذاکره با کارفرماها، اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید.

پیروزی هر کارگر، پیروزی تمام کارگران است.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر