یکشنبه های اعتراض!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، امروز در شهرهای رشت، اهواز، اصفهان تجمعات اعتراضی برگزار شد. در اصفهان کارگران فولاد مقابل دفتر صندوق بازنشستگی فولاد رفته خواسته های معیشتی و درمانی خود را فریاد زدند. در اهواز هم به مقابل کانون بازنشستگی رفته و در مورد همسان سازی غلط شعار دادند.

در رشت از ساعت ١٠ و ٣٠ دقیقه صبح و با حضور ٤٠ بازنشسته در مقابل کانون بازنشستگان تجمع کردند و با سر دادن چند شعار مطالباتی و خواندن بیانیه توسط یکی از بازنشستگان، بیانیه در ۲ برگ جدا جهت ارسال به کانون شهرستان و استان نوشته و از حاضرین امضا گرفته شد. همچنین یک نامه هم جهت تشکیل مجمع کانون تهیه و خطاب به کانون شهرستان بعد از امضا بازنشستگان حاضر تحویل کانون داده شد. در ادامه بخشی از بازنشستگان دیداری با مسئول کانون آقای یوسف نژاد داشتند و در آن درخواست تشکیل مجمع عمومی را داشته که با واکنش منفی ایشان به بهانه کرونا روبرو شدند. بازنشستگان گفتند اگر خود مشکلی ندارید باید بیلان کار را بدهید فقط یک مورد ۶۰۰ میلیون تومان پول از سال ۹۵ تا ۹۶ گم شده است. با اصرار بازنشستگان قول داد بیلان کار را در این چند روز اعلام و به دیوار بزنند. برای تشکیل مجمع هم قول مساعد داد. ایشان اعلام کرد که کانون رشت مراوده جدی با کانون استان و کانون عالی در مورد خواسته های ما بازنشستگان را دارد. در انتها نامه ها تحویل دبیرخانه کانون گردید.

_____________________________________________________________________________________________________


یکشنبه های اعتراض!

بیانیه بازنشستگان رشت

ریاست محترم کانون شهرستان رشت

با سلام و احترام

ما بازنشستگان، مستمری بگیران، از کار افتادگان و بازماندگان سازمان تامین اجتماعی‌ استان گیلان، امروز یکشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ در اینجا جمع شده ایم تا یک بار دیگر مطالبات و خواسته های به حق خود را اعلام نماییم و از نمایندگان ما یعنی مسئولین کانون شهرستان رشت و استان گیلان میخواهیم تا خواسته های بحق ما را به گوش مسئولان سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان ذیربط رسانده و تا به نتیجه رسیدن آن از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

مطالبات بازنشستگان غیر همکار از کانون عالی و سازمان تامین اجتماعی به شرح زیر اعلام میگردد:

١- اجرای صحیح ماده ۹۶ یعنی افزایش حقوق بر اساس هزینه زندگی و سبد معیشت باید باشد. (با توجه به تورم بیش از ۴۰ درصدی ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۰ افزایش حقوق ها نیز باید به تناسب تورم انجام گیرد)

٢- اجرای ماده ١١١ تامین اجتماعی برای از کار افتادگان و بازماندگان و رساندن حقوق آنها به حداقل بگیران سی سال سابقه .

٣- ٢٥ درصد باقیمانده ١٠٠٪؜ ضریب مستمری بازنشستگی متناسب سازی حقوق مرحله دوم

٤- رفع تبعیض بین همکار و غیر همکار و و در نظر گرفتن ماده ۶۹ برای همه بازنشستگان

٥- در نظر گرفتن حــق ایثارگری و حق مناطق جنگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری

٦- پرداخت حق اولاد و عائله مندی به بازنشستگان خواهر و در نظر گرفتن حق عائله مندی برای افرادی که همسر فوت کرده و یا طلاق دادند در یکی دیگه از آیتم های حقوق

٧- اجرای قانون الزام درمان مصوب ( ١٣٦٨/٠٨/٢١ ) مجلس شورای اسلامی، که کلیه خدمات درمانی و پزشکی بازنشستگان تامین اجتماعی به عهده سازمان بیمه تامین اجتماعی است .

٨- پرداخت مابه التفاوت حقوق فروردین ماه ١٤٠٠

٩- اصلاح پایه حقوق بازنشستگان سال نود و هفت و هشت در متناسب سازی مرحله دوم

١٠- اصل سه جانبه گرایی و کوتاه کردن دست دولت از جیب بازنشستگان و بودجه سازمان تامین اجتماعی

جمعی از بازنشستگان غیر همکار تامین اجتماعی استان گیلان (حوزه کارگری)