نه به بی قانونی و گرسنگی!(٢١)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٩ تیرماه، کارگران دیگری باز هم به کمپین 20 – ١٠ پیوستند تا تعداد کارگران شرکت های حامی کمپین به ١٠٤ برسد. کارگران شرکت آویژه صنعت طوس، کارگران پیمانکاری کیوان کیوانی، کارگران جوشکار پیمانکاری فرهادی شاغل در چابهار، کارگران شرکت بهداد معدن پاسارگارد در مشهد، کارگران گروه عمران سازان، شرکت پویا نصب پارس اصفهان، شرکت رگبی پالایشگاه اصفهان، کارگران شرکت آویژه صنعت طوس، برق و ابزار دقیق ستاره تاراز تهران جنوب ماهشهر کارگرانی هستند که دست از کار کشیده اند و راهی خانه شدند.

پیمانکاری بویری در سیرجان با کارگرانش با خواسته های کمپین امروز قرارداد بست که این چهارمین شرکتی است که با مفاد کمپین قرارداد با کارگران می بندد که امیدواریم همچنان رو به افزایش باشد.

دستوراتی از سوی منطقه ویژه به شرکت ها داده شده مبنی بر اینکه شرکت ها حقوق کارگران را تسویه کنند تا اگر موقعیتی برای مذاکره پیش آمد مطلب تسویه حقوق حداقل در میان نباشد تا بتوانند زودتر کارگران را راضی به برگشت به کار کنند.

از دفاتر مرکزی هم به شرکت ها زنگ زده اند که حالا که کارگران در پروژه حضور ندارند دفاتر اداری با حداقل نیرو کار کند تا زیان های شرکت افزایش نیابد.

دوستان کارگر، عوامل کارفرماها مرتب در داخل گروهها بذر یاس می پراکنند و مرتب می گویند فلان جا کارگرانش شروع به کارگرداه اند تا شما را ناامید و وادار به کار کنند.

باز هم تاکید می کنیم که اولین شرط مذاکره با کارفرما اول باید دستمزدهای عقب افتاده را تسویه کرده باشد، دوم بیمه ها پرداخت شده باشد، بعد پیمانکار اگر واقعا قصد اجرای شرایط کمپین را دارد آن را نوشته و مهر کرده برایتان واتساپ کند بعد شما راهی عسلویه بشوید.

همچنان راهکار اصلی پیروزی کمپین، گفتگو با کارگرانی است که هنوز در پروژه ها مشغول به کارند و بعد کارگران بیکاری که کارفرمایان آنان را وسوسه می کنند به جای اعتصابیون به سرکار بروند.

تا ما کار نکنیم سودی وجود نخواهد داشت.

متحد هستیم و متحد می مانیم

کارگر برادر کارگر.