نه به بی قانونی و گرسنگی!(١٧)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٦ تیرماه کارگران پروژه ای همچنان در خانه مانده تا نتیجه همبستگی و قدرت خود را در روزهای پیش رو ببینند. در حال حاضر پیمانکاران، هم شرکت های مادر، و هم سرپرست منطقه ویژه برای بازگرداندن کارگران به سرکار همچنان در تلاشند. در روز ٩ تیرماه جلسه ای از سوی سرپرست منطقه ویژه با مدیرعاملان پتروشیمی ها و شرکت های مادر مشغول فعالیت در پارس جنوبی گذاشته شد که سرپرست منطقه ویژه دستور داد:« ١- در مورد کانکس ها، رستوران، ایاب و ذهاب تمیز و استاندارد و تنظیم قرارداد شفاف با کارگران اقدام کنند ٢- با نمایندگان کارگران وارد مذاکره شوند تا کار هرچه زودتر راه بیفتد ٣- شرکت ها نیروی انسانی مورد نیاز خود را به مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه ویژه اعلام کنند» این یعنی پیروز شدن کمپین در بخش رفاهی.

سند

ما از کارگران می خواهیم اگر شرکت های مادر با شما تماس گرفتند موارد کمپین را اعلام کنید و چنانچه قبول کردند متنی نوشته و در واتساپ برای شما بفرستند و اعلام کنند که با چه مواردی شما را می خواهند به کار برگردانند که اگر خلف وعده کردند، بتوانیم از آنان شکایت کنیم. هرچند تعدادی از پیمانکاران درصدد جذب نیرو با شرایطی نزدیک به شرایط کمپین هستند.

در حال حاضر زیان تعطیلی پروژه ها هم برای پیمانکاران و هم برای شرکت های مادر بسیار کمرشکن است و آنان مجبور به جذب نیروی بیشتری هستند. مثال اگر پیمانکاری با ۷۰ نیرو در حال انجام کار بود ،حالا مجبور است ۱۰۰ تا ۱۱۰ نیروی اجرایی را به خدمت و کار بگیرد تا بتواند پروژه را به موقع تحویل بدهد و اینجاست که به اطلاع کارگران پروژه ای بزرگوار صنعت نفت میرسانیم قدر خودتان بدانید و برای شرکتها و پیمانکارانی که در لیست تحریمها نیستن کار کنید تا پیمانکاران دغلکار از پروژه ها حذف شوند.

خبر خوب اینکه پیمانکار تهران جنوب ماهشهر از فردا نفرات دفتری خود را به مرخصی اجباری خواهد فرستاد تا ضرر کمتری را متحمل شود.

برادران، پیروزی نزدیک است و سفره هایمان رونق خواهد گرفت کافی است صبور باشیم و از برادرانی که در حال کار هستند بخواهیم که به کمپین بپیوندند تا از فواید کمپین بی نصیب نمانند.

کارگر برادر کارگر.