پیام اتحادیهٔ کارگران نفت و گاز طبیعی نیجریه در همبستگی با کارگران اعتصابی نفت و گاز ایران

وین، ۵ ژوییه ۲۰۲۱ [۱۴ تیر ۱۴۰۰]

جناب آقای حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران،
اتحادیه کارگران نفت و گاز طبیعی نیجریه (NUPENG) پشتیبانی کامل خود را از کارگران نفت ایران و همبستگی کامل خود را با این کارگران اعلام می‌کند که اکنون دست‌کم در ۷۲ شرکت در شهرهای متعدد در سراسر ایران برای کسب حقوق خود، مزد مناسب برای زندگی، و نیز تأمین اجتماعی مناسب و شرایط کار و زندگی بهتر دست به اعتصاب زده‌اند. ما همچنین همبستگی خود را با اعضای اعتصابی سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران ابراز می‌کنیم.

ما با کارگران نفت و گاز ایران همراهی می‌کنیم و از اعتصاب آنها که در اواسط ماه ژوئن و به طور عمده با شرکت کارگران موقت و پیمانی در بخش پتروشیمی آغاز شد و از آن زمان تا کنون، با شرکت کارگران دیگر در صنایع نفت و گاز طبیعی گسترش یافته است، ابراز حمایت و همبستگی می‌کنیم.
اتحادیهٔ کارگران نفت و گاز طبیعی نیجریه وضعیت وخیم کار کارگران نفت و گاز در ایران را زشت و نکوهیده می‌داند. با وجود چنین وضعیتی، این کارگران همچنان در فرایندهای اکتشاف، بهره‌برداری، و تولید هیدروکربن و تبدیل آن به فراورده‌های پتروشیمیایی کار می‌کنند و زحمت می‌کشند.
ما از ریاست‌ جمهوری ایران و مقام‌های مربوط در ایران می‌خواهیم که برای حل‌وفصل مسائلی مانند شرایط کار و زندگی نامناسب و وخیم کارگران، و به‌ویژه کارگران پیمانی، وارد گفت‌وگوی جمعی با کارگران نفت و گاز شوند.
اتحادیهٔ‌ کارگران نفت و گاز طبیعی نیجریه خواستار بازگشت به کار فوری بیشتر از ۷۰۰ کارگری است که به خاطر شرکت در کمپین اعتصاب اخراج شدند. اخراج این کارگران ناقض پیمان (مقاوله‌نامه) ۸۷ سازمان جهانی کار در مورد آزادی تشکل (سندیکایی) و حمایت از حق تشکل است.
زنده باد همبستگی!
با احترام،

آفولابی اولاواله، دبیرکل