نه به بی قانونی و گرسنگی!(١٦)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٥ تیرماه کارگران خط ۳۶ اینچ زاهدان، خط ۴٨ کرمان شرکت آسیا هفت سنگ و کارگران تلمبه خانه فیروزآباد نیز به کمپین ٢٠-١٠ پیوستند. کارگرانی که به قدرت خود ایمان دارند بی تردید پیروز خواهند شد.

همانطوری که دیروز هم اشاره کردیم پیمانکاران به شدت به دنبال جذب کارگر هستند و حقوق ها را بالا برده اند. از فلات قاره جفیر خبر می رسد با اینکه کارفرما به دستمزد همه کارگران ٢ میلیون اضافه کرده و ٢١ روز کار و ٩ روز مرخصی را هم قبول کرده اما کارگران به کمپین پشت نکرده خواستار عملکرد دقیق به دستورات کمپین هستند.

همچنین انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های مهندسی در نامه ای به وزیر نفت به تاریخ 9 تیرماه نوشته اند:« در روزهای اخیر ما شاهد متوقف شدن بخش های قابل توجه ای از پروژه های مناطق نفتی کشور می باشیم. درخواست های کارگران در موارد مختلف من جمله بالا رفتن دستمزدها و پاره ای خواسته های دیگر می باشد… همکاران اعضای انجمن ضمن همسویی با حل مشکلات معیشتی کارگران استدعا دارد این بار نیز جنابعالی با ورود به حل مسئله از توقف و تاخیر در روند اجرای پروژه ها جلوگیری به عمل آورید»

از طرف دیروز کوروش یزدان خواه مدیرکل روابط کار، علی مظفری مدیرکل بازرسی، فرهاد شیخی مسوول هماهنگی مناطق آزاد، مصدق کشاورزی مدیرکل اداره کار استان بوشهر و سخاوت اسدی سرپرست منطقه ویژه به بوشهر آمده بودند تا به مشکلات کارگران رسیدگی کنند. این دو خبر بالا نشان دهنده شدت و قدرت کمپین است. و فقط صبوری شما کارگران را می طلبد تا پیروزی حاصل شود.

با گفتگوهایی که برادران فعال پروژه ای با کارگرانی که در حال کار هستند امیدواریم تا چند روز آینده بازهم تعداد بیشتری به کمپین بپیوندند. از طرفی همین گفتگوها را با کارگران بیکار انجام داده ایم و تاکنون موفق شده ایم که ترفندهای پیمانکاران را برای به کار گماشتن این برادران خنثا کنیم.

تا ما کار نکنیم سودی وجود نخواهد داشت، پس موقعیت و قدرتمان را حفظ کرده از پرخاش به کارگرانی که کار می کنند پرهیز کنیم و دشمن برای کمپین نتراشیم. به حرف های افرادی ناشناس که ما را به تجمع فرا می خوانند گوش ندهیم آنها خیر ما را نمی خواهند.

کارگر برادر کارگر.