نه به بی قانونی و گرسنگی! (١٤)

به گزارش خبرنگاران پیام سندیکا، امروز ١٤ تیرماه کارگران نیروگاه برق زرند کرمان، کارگران شرکت آبان ال کولر آبادان، باقی مانده کارگران پالایشگاه جُفیر، کارگران شرکت دریا ساحل خط انتقال رشت آستارا، شرکت عمران رهگذر پیمانکار درریز واقع در پروژه مخازن فراسکو شیرینو پیمانکاری طهماسبی و جهانگیری هم به کمپین ٢٠ – ١٠ پیوستند تا برادرانشان را یاری کرده و موفقیت به سفره های کارگران راه پیدا کند. عزم و پایداری ١٠ ها هزار کارگر پروژه ای به همراه خانواده هایشان نتیجه ای جز موفقیت نیست. تاکنون ٨٦ مرکز کارگری به کمپین پیوسته اند.

هرچند که در فلات قاره جفیز با افزایش حقوق ٢ میلیونی برای همه کارگران تلاش دارند کارگران را به سرکار برگردانند و یا اینکه در پارس جنوبی همه کارگران رسمی را از مرخصی برگردانده و وعده پاداش های آنچنانی را داده اند تا پروژه ها را فعال سازی کنند و یا پیمانکاران با تهدید به بلک لیست و دادن آمار آنان به نیروهای حراست منطقه ویژه می خواهند کارگر به سرکار برگردد، اما کارگران فعلن جایی بهتر از کنار خانواده خود و پیشه کردن صبر، را ندارند تا کمپین به موفقیت برسد. به همین دلیل مدیر سازمان منطقه ویژه در تاریخ ١٣ تیرماه نامه ای به استاندار بوشهر، آموزش فنی و حرفه ای بوشهر، فرماندار لامرد، فرماندار شهرستان مهر، فرماندار شهرستان پارسیان زده و از آنان برای راه اندازی پروژه ها تقاضای نیرو در شغل های: مونتاژکار، کمکی، خدمات، نقاش، قلم زن، ورقکار، عایقکار، تانکساز، سندبلاست کار، نصاب استراکچر، آرماتور بند، قالب بند، نصاب تجهیزات، کنترل پروژه، کارشناس سویل را کرده است. اما برادران ما در این شهرها دست رد به این خواسته زده اند که درود ما بر آنان باد.

برادران پروژه ای، به تازگی در فضای مجازی عده ای ناآگاه اعلام تجمع در بعضی از شهرها را کرده اند که به اطلاع عموم کارگران پروژه ای می رساند این تجمع ها از سوی کمپین ٢٠- ١٠ اعلام نشده است. حتا گاه دیده شده عده دیگری تبلیغ به رفتن و در کارگاه متحصن شدن را می دهند که که از نظر کمپین مردود می باشد. هوشیار باشیم و موفقیت خود را با تشنج و درگیری عوض نکنیم که این خواسته بدخواهان است.

چنانچه تهدیدهای پیمانکاران نسبت به کارگرانی که به کمپین ٢٠-١٠ پیوسته اند افزایش یابد نام این پیمانکاران را اعلام و آنان را تا لحظه مرگ تحریم نیرو خواهیم کرد.

از توهین به نیروهایی که ناآگاهانه پشت برادران خود را خالی کرده کار می کنند خودداری کنید و منطقی با آنان گفتگو کنید تا به کمپین بپیوندند. با توهین آنان را سر لج نیاندازید ما فردا با همین برادران در یک کمپ کار خواهیم کرد و نباید به دشمنی دامن بزنیم.

هوشیار باشیم! زمانی به سرکار خواهیم رفت که کارفرمایان شرایط ما را پذیرفته و در قراردادهای کاری، خواسته های کمپین را نوشته، مهر و امضا کرده و برایمان واتساپ کنند!

نامه منطقه ویژه

کارگران نیروگاه برق زرند کرمان