گزارشی از تجمع بازنشستگان تبریز

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، از ساعت ۱۰صبح طبق فراخوان چند روز پیش جلو بیمه مرکزی (خیابان گلکار تبریز) به همراه بازنشسته هایی از داروسازی، سرم سازی و تراکتورسازی تجمع آغاز شد. بیشتر بازنشستگان با خود بنر و پلاکارد آورده بودند که شعارها کم کم مورد توجه عابرین و مردم قرار گرفت. رفته رفته بازنشسته ها آمده و در مجموع ۲۰۰نفری آمده بودند. اعتراض ها بالا گرفت تا اینکه از کارکنان سازمان تامین اجتماعی برای گفتگو آمدند. همه را به نمازخانه هدایت کردند. بازنشسته ها خواستار آمدن سمساری مدیرکل شدند. بعد از کش و قوس زیاد آمد و ابراز همدردی از مشکلات معیشتی بازنشستگان کرد و همه را به آرامش دعوت می نمود تا بالاخره راضی شد بدنبال نوشتن مطالبات خلاصه وار با امضای نمایندگان و خودش از طریق دبیرخانه شماره زده برای سالاری رییس تامین اجتماعی در اسرع وقت بفرستد. در این میان خبر رسید که بخشی از بازنشستگان جلو کانون بازنشستگان در بلوار منجم هم زمان تجمع کرده اند. بخشی از بازنشستگان به آنجا روانه شدند. در آنجا نیز کارمندان کانون دعوت به نشستن در سالن کانون کردند تا رییس کانون حاج کریم صادق‌زاده بیاید که همه گفتند ما بیرون منتظریم.

لذا با چند تماس تلفنی رییس در ساعت یک بعدازظهر رسید. حاج کریم صادق‌زاده از بازنشستگان خواست به سالن اجتماعات بروند. رییس گفت دل همه تان پر است بیایید پشت تریبون صحبت کنید که یک به یک بازنشستگان صحبت کردند. از عملکرد کانون در همه زمینه ها صحبت شد و اینکه اگر کانون نامه می‌نویسد و اقدام می‌کند متاسفانه پیگیری قاطعانه ای ندارند و غیره. همچنین انتخابات با چرخه همیشگی باند بازی اتفاق می‌افتد آیا شما با سن بالای ٦٥ چگونه چند پست مختلف را می گردانید در حالیکه جوانان مستعد در حد کارشناس بیکار ول معطلند؟ چرا به جوانان میدان نمی دهید؟ ایشان گفت انتخابات آزاد است بیایید شرکت کنید.

با بودن انتخابات من حق ندارم پشت این تریبون حتا صحبت کنم لذا موقع انتخابات به صحنه بیایید. پاسخ های حاج کریم قانع کننده نبود و کارگران سالن را ترک کردند.این تجمع ها در دو محل چنین بود. کلن نیروی انتظامی بدون دخالت، خواستار دادن شعارهای صنفی و معیشتی بودند که تشکر از رفتار آنها شد.