بازگشایی مدارس با چه تمهیداتی؟؟

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، با اعلام ١٥ شهریور روز بازگشایی سال تحصیلی جدید خانواده های بسیاری با سندیکا تماس گرفته و نگرانی خود را از این اعلام عنوان کردند. آنها عنوان می کردند که مگر در روزهای امتحان نهایی کلاس ١٢ ام و کنکور سراسری، عملکرد وزارت آموزش و پرورش موفق بوده که حالا اصرار بر بازگشایی فیزیکی مدارس دارند؟
برای نمونه چند گزارش ارسالی از کرج را با هم می خوانیم:

در تیرماه ١٣٩٩ مدرسه فاطمیه کرج حوزه امتحان نهایی کلاس ١٢ ام کولرها روشن نبود و با اینکه پنجره ها باز بود گرما بیداد می کرد. در این حوزه امتحانی نهایی پنجره ها توری نداشته و ملخ و بارها کبوترها از پنجره وارد حوزه امتحانی شده و جیغ و داد دختران را باعث شده بودند. این لحظاتی است که باید در آن آرامش حکمفرما می بود.
در کنکور سراسری روز ٣١ مرداد دانشگاه پیام نور کرج، موقع ورود دانش آموزان تست تب سنجی می شدند. پک بهداشتی شامل ماسک و ضدعفونی به دانش آموزان داده می شد و روی میز برای هر دانش آموز مواد ضدعفونی کننده، کیک تی تاپ و آب معدنی قرار داده بودند. اما آیا در همه حوزه ها این چنین بوده است؟
دبیرستان خامنه ای درب باز شده و به جای تک تک وارد شدن دانش آموزان همه با هم وارد شده بودند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده بود. در دبیرستان امام صادق باغستان لوکرها روشن نبوده و ممتحنین عنوان می کردند که از طرف اداره دستور روشن کردن ندارند. دانش آموزان در آن گرما و با نگرانی روزی را تجربه
کردند که نفرینش تا آخر عمر برای مسوولین باقی خواهد ماند. از پک بهداشتی خبری نبود. و نزدیک به ٢٠ درصد دانش آموزان قبل از پایان یافتن امتحان به دلیل گرما از مدرسه خارج شدند. از حوزه های دیگر برگزاری کنکور هم گزارش هایی از آمد و شد گربه در حوزه امتحانی تا اورژانسی شدن دانش آموزان گزارش هایی به سندیکا آمده است.

بی تردید اگر فضای اطلاع رسانی بازتر می بود گزارش های وسیعی از عملکرد ناقص مسوولین را می شد مشاهده نمود.