دست از خصوصی سازی بردارید!

به گزارش خبرنگار پیام سندیکا، کارگران معدن زغال سنگ کرمان از امروز ١٥ اردیبهشت دست از کار کشیده و برای اجرایی شدن خواسته های خود اعتصاب کردند. در این اعتصاب که همه ٣٥٠٠ کارگر معدن زغال سنگ شرکت دارند با اعتراض چندباره نسبت به خصوصی سازی محل کارشان در مقابل معدن زغال سنگ کرمان تجمعی اعتراضی را برگزار کردند.

با توجه به اینکه مسوولان قول داده بودند که تا ١٠ اردیبهشت مشکلات کارگران رسیدگی و به اطلاعشان خواهد رسید که تا امروز محقق نشده و کارگران دست به اعتصاب زدند.

به جز خصوصی نشدن معدن دیگر خواسته های کارگران به شرح زیر است:

افزایش دستمزد متناسب با عنوان شغلی و سابقه کار و پرداخت دیگر مزایای شغلی، تبدیل وضعیت قرارداد کارگران از انجام کار معین به قرارداد دائم، پرداخت حق بیمه و تامین حقوق فروردین ۱۳۹۹کارگران به علت بیماری کرونا، اجرای صحیح، کامل و بدون نقص طرح طبقه‌بندی مشاغل، ضریب شغلی بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور بر اساس قانون استخدامی فولاد در سال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ با اجرای سابقه ۱۵ سال کار در معادن زغال‌سنگ، اجرای مفاد قانون کار مخصوصا اضافه کار، اجرای ماده ۹۲ و اجرای ماده ۷ قانون کار امنیت شغلی کارگران را تضمین می‌کند، افزایش دستمزد نسبت به سایر مشاغل و افزایش‌های سالیانه برای کارگران معادن زغال‌سنگ کل استان.