شکم سیری و دستورات غیرعاقلانه

از امروز 13اردیبهشت داشتن ماسک در متروی تهران الزامی شد. بی تردید هیچکس نمی خواهد بیمار شود و یا بیماری کرونا را منتقل کند و همه می دانیم پیشگیری بهتر از درمان است. اما چگونه؟

در حالی که هر بسته 5 تایی ماسک در مترو تهران به مبلغ 10 هزار تومان ، یعنی هر عدد 2 هزار تومان فروخته می شود، ماسکی که قبل از شیوع این بیماری 300 تومان بود. اگر کارگری بخواهد با دستمزد 1 میلیون و 800 هزار تومانی خود این دستور را رعایت کند باید برای خود و خانواده 3 نفره و نیمه اش ماهی بیش از 300 هزار تومان فقط ماسک بخرد. این به جز هزینه استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای خوراکی ها، دستها و سطوحی است که با آنها در تماس است. یعنی حداقل ماهی 500 هزار تومان را باید به این موارد اختصاص بدهد.

ما به وزیر بهداشت و ریاست جمهور می گوییم که، وزارت کار دستمزدی را برایمان معین کرده که حتا پول تو جیبی نوه های شما و دیگر وزرا هم نمی شود. حال چگونه هم خودمان را سیر کنیم و اجاره خانه پرداخت کنیم و هم دستورات شما را اجرا کنیم؟

آقایان برای پیشگیری از بیماری کرونا دستتان را از جیب زحمتکشان در بیاورید. باید ماسک را در ورودی متروها و اتوبوس ها رایگان کرده تا زحمتکشان از این بلای کرونایی دور باشند، نه اینکه بلای دیگری بر سر عایدیشان هوار کنید.

هیات تحریریه پیام سندیکا