گزارش خبرنگار پیام سندیکا از کارگران پروژه ای ایرانی در عراق

تصاویری که مشاهده می کنید از دستگیری کارگران پروژه ای ایرانی در عراق و بوسیله پلیس امنیتی است که از دیشب ٦ مهرماه از ساعت ١٢ ظهر تا ٩ شب مثل اسیر با مسلسل در محاصره بودند. اینها کارگران ایرانی هستند که در شرکت سامسونگ کار می کردند. اینها کارگرانی هستند که با ورود به عراق در کارهای پروژه ای اقدام به کار نموده اند. البته یکی از شگردهای پیمانکاران خارجی مستقر درعراق این است که کارگران را بعد از چندی به پلیس امنیت عراق معرفی می کند  و انها هم با بهانه اینکه شما مجوز کار ندارید چنین رفتاری را با کارگران ایرانی می کنند.

متاسفانه به دلیل حمایت نشدن این کارگران از سوی دولت و وزارت کار ایران ، کارگران بی پناه ایرانی به چنین دردسرهایی می افتند. در یک کمپ کارگری پلیس عراق پاسپورت کارگران را ضبط کرده و به اطلاعات عراق برده است و به هیچکس هم نگفته اند که دلیل این رفتارها چیست .

در تمام کشورها سندیکاهای کارگری از حقوق کارگران در مقابل کارفرما وظیفه دفاع دارد . در همین عراق انواع شغل ها دارای سندیکای کارگری است. بجز ایران که سندیکاهای کارگری قدغن بوده و سندیکا قدرتی ندارد تا بتواند از کارگران حمایت بکند.